ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

عوارض خودارضایی از لحاظ علمی

  • ۱۹:۳۶

سلام من یه سوال ازتون دارم

در بعضی سایت ها نوشته شده بود که خود ارضایی عوارض  بسیاری دارد و در بعضی سایت ها مانند ویکی پدیا که سایت جامعی است نوشته شده بود که خود ارضایی هیچ ضرری ندارد و برای تخلیه جنسی فرد موثر است.همه ی شما قبول دارید که فرهنگ غرب فرهنگ پیشرفته ای است و پزشکان متخصصی را دارا هستند.چطور است که از نظر غربی ها خود ارضایی هیچ عارضه ای برای بدن ندارد ولی از نظر ما ایرانیان برای خود ارضایی طوماری از مضرات جسمی پیدا می کنیم و حتما این را هم قبول دارید که در هر کاری اگر اعتدال و میانه روی رعایت شود ضرری ندارد.نه افراط و نه تفریط.اگر من نوجوان نتوانم خود را ارضا نمایم پس باید چه جوری این از شر این غریضه جنسی خلاص شوم؟ حال اگر به نظر شما من در خود ارضایی میانه روی کنم (هر 9 روز یکبار) و فقط جهت تخلیه جنسی از آن استفاده کنم آیا مشکلات جسمی بر من حاکم می شود؟ اگر مشکلاتی دارد می شود نام ببرید لطفا منبع بیاورید و حقایق را بگویید.با تشکر

پاسخ

متاسفانه بسیاری سایتها عوارضی از خودارضایی را می گویند که ربطی به آن ندارد. در اینکه خودارضایی کار بدی هست شکی نیست ولی نباید برای آن عوارضی را لیست کرد که حقیقت ندارد. در اینجا سعی کردم مطالبی را گرد آوری کنم که از لحاظ علمی ثابت شده باشد. شما تنها نباید به بخش خودارضایی در ویکی پدیا توجه کنید. در اینجا مطالب دیگری از همان فرهنگ غرب و پیشرفته برایتان می آوریم که نقض مقاله فواید خودارضایی در ویکی پدیا می باشد.

بسیاری از دانشمندان ، روانشناسان و پزشکان بر این عقیده  هستند که خودارضایی ، هیچ فرقی با سـکـس و رابطه جنسی ندارد و لیستی از فواید خودارضایی برای شما خواهند آورد. در نتیجه وقتی رابطه جنسی هیچ عوارضی به دنبال ندارد ، خودارضایی نیز هیچ عوارض یا عارضه خطرناکی به دنبال ندارد.آیا هر نوع رابطه جنسی سالم می باشد؟ چه نوع رابطه جنسی سالم هست و عوارضی به دنبال ندارد؟ 

 

اما رابطه جنسی سالم چه نوع سکـسی می باشد؟ تعداد دفعات آن در هفته چندین بار می باشد؟

داشتن رابطه های جنسی متعدد ، ریسک ابتلا به ایدز ، سرطان پروستات و بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد و موجب سردی زندگی زناشویی ، افسردگی،استرس و همچنین انتقال بیماری های مقاربتی به همسر خود خواهد شد.رابطه جنسی سالم ، رابطه ای هست که همراه با خودداری ، تعهد و عشق حقیقی باشد. بسیاری از درمانگرها می گویند عدد جادویی که فعالیت جنسی سالم را نشان دهد ،آنچه نشان می دهد که رابطه جنسی شما سالم می باشد این هست که به فعالیتهای روزانه خود رسیدگی کنید. 

پس رابطه جنسی سالم رابطه ای هست که همراه با خودداری و تعهد باشد و فرد توانایی رسیدگی به فعالیتهای روزانه خود را دارد. اگر فردی که ازدواج کرده باشد می تواند نوعی خودارضایی داشته باشد که همراه با تعهد و خودداری باشد؟ و آیا فرد با خودارضایی به فعالیتهای روزانه خود رسیدگی می کند ؟

 

تفاوت رابطه جنسی سالم و خودارضایی

برخلاف تصور بسیاری ، تفاوت بسیاری در فرآیند رابطه جنسی سالم و خودارضایی رخ می دهد. همه چیز از مواد شیمیایی که غذه هیپوفیز ترشح می کند ناشی می شود. مغز در حین رابطه جنسی دو هورمون دوپامین و پرولاکتین ترشح می کند. این دو هورمون در طی رابطه جنسی یکدیگر را تعدیل می کنند. دوپامین باعث برانگیختی جنسی و حس شهوت می شود. پرولاکتین بعد از ارگاسم و اوج لذت جنسی باعث حس ریکسیشن و آرامش بعد از رابطه خواهد شد.  طبق تحقیقات پرولاکتین تولید شده در حین رابطه جنسی نسبت به خودارضایی ،  چهار برابر بیشتر می باشد.  فردی که خودارضایی می کند تصوری از انچه ازدست می دهد ندارد. درست مانند نوشیدن آب شور برای رفع تشنگی که نتیجه آن عطش بیشتر هست. فرد هیچ وقت با خودارضایی از لحاظ روانی ارضا نخواهد شد.

بسیاری از سایتها در فضای مجازی خودارضایی را امری عادی و طبیعی جلوه می دهند و معتقد هستند که جزئی از مراحل رشد می باشد. همچنین بسیاری از افراد بسیاری از عوارض خودارضایی را انکار  می کنند و برای منکر شدن عارضه خودارضایی آن را با رابطه جنسی مقایسه می کنند. و دلیلی که می آورند این است که اگر عوارض خودارضایی برای فرد صدق می کند پس برای کسی هم که رابطه جنسی دارد این عوارض وجود دارد.  و می گویند اگر این مقالات عوارض خودارضایی را ثابت کند در نتیجه ی آن هیچ فردی اقدام به رابطه جنسی نمی کند چون به عوارض خودارضایی گرفتار می شود. 
این صحبتها شاید تا حدی درست باشد . ولی در کل فرآیند خودارضایی با رابطه جنسی سالم بسیار متفاوت می باشد.  در خودارضایی شما تنها انرژی خود را هدر می دهید و چیزی جز سراب و عطش بیشتر عایدتان نمی شود. ولی در رابطه جنسی سالم شما با همسرتان و کسی که به او عشق می ورزید تبادل انرژی دارید و انرژی شما نه تنها هدر نمی رود بلکه تقویت می شود و شما در نهایت  آرامش و رضایت را تجربه خواهید کرد. 
 مغز در حین رابطه جنسی و حین خودارضایی به کلی متفاوت عمل می کند. در این ویدئو و فیلم کوتاه شما به سادگی با آنچه در مغز رخ می دهد آشنا خواهید شد و متوجه خواهید شد که ما برای خودارضایی آفریده نشده ایم. مقاله کامل را در لینک زیر بخوانید

 

مقاله کامل خود ارضایی

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan