ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

آموزش ترک خود ارضایی مردان

  • ۱۴:۳۶

خودارضایی مردان و پسران با چالش‌های بسیاری برای آنان همراه است. با توجه به این که غریزه بقا در گرو فعالیت‌های جنسی افراد است، خودارضایی مردان می‌تواند آن را به خطر انداخته و باعث شود مردان تمایلی به برقراری رابطه نداشته باشند به همین دلیل این مسئله در تمام فرهنگ‌ها برای افراد فشار روانی منفی به بار می‌آورد. همچنین همسان نبودن این مسئله با جهت گیری‌های مذهبی و اجتماعی، از دیگر عوامل بدنام بودن خودارضایی در انسان است. این امر در صورتی که به صورت عادت در بیاد و به اعتیاد رفتاری منجر شود در دسته‌ی اختلالات جنسی قرار می‌گیرد و درمان آن سخت‌تر می‌شود. آگاهی از علل و روش‌های درمان خودارضایی به شما کمک می‌کند تا با آن مقابله کرده و آسیب‌ها را به حداقل برسانید.

سن شروع خودارضایی مردان

خودارضایی مردان معمولا در سنین نوجوانی و یا اواخر کودکی در پسرها شروع می‌شود. آن‌ها معمولا این مسئله را از همسالان خود می‌آموزند و برخلاف خودارضایی زنان که به صورت کشفی و اتفاقی می‌باشد، از طریق آموزش صورت می‌گیرد. پس از شروع خود ارضایی در پسرها آن‌ها وارد سیکل جدیدی از زندگی می‌شوند و درک بیشتری از فعالیت‌های جنسی و روابط پیدا می‌کنند.

پسرها به دلیل همزمانی این امر با دوره بلوغشان معمولا حالت‌های افسردگی را نیز تجربه می‌کنند و بی ثباتی هیجانی در آن‌ها ممکن است باعث شود تا به زیاده روی در خود ارضایی دچار شوند. همین امر موجب کژکاری‌های جنسی می‌شود. خودارضایی مردان مختص به نوجوانان و جوانان نیست. افراد بزرگسال، حتی آنان که ازدواج کرده‌اند، نیز گاه و بی گاه به این عمل می‌پردازند. ب

علل خودارضایی در مردان

مردان به دلایل مختلفی به این عمل دست می‌زنند. معمولا مهم‌ترین دلیل آن استرس و اضطراب است. زمان‌هایی که برای مردان پرتنش و سخت است، دیده می‌شود که میل و دفعات انجام این عمل در آن‌ها بالاتر است. برای کاهش استرس و فشارهای روانی می‌توانید از مشاوره کنترل استرس کمک بگیرید. همچنین نارضایتی زناشویی و ناتوانی در ارضا یکی از عواملی است که در انجام این عمل تاثیرگذار است، دریافت مشاوره ازدواج می‌تواند در این زمینه یاری رسان باشد. 

عوارض و پیامدهای خودارضایی مردان 

عوارض خودارضایی مردان بستگی به دفعات و نوع انجام این عمل دارد. گزارشات در این باره ضد و نقیض است. اما به هرحال تاکنون شواهدی برای مضر بودن این عمل وجود ندارد. افرادی که در طی روز دفعات خود ارضایی آن‌ها زیاد است ممکن است که دچار زخم‌های آلت تناسلی و خستگی و ضعف شوند. همچنین درمورد خودارضایی در مردان به صورت وسواس و اجبار نیز نیاز به صحبت است.

افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند، حتی در مواقعی که هیچ تحریک جنسی دریافت نمی‌کنند دچار نوعی احساس اجبار و وسواس برای انجام این عمل می‌شوند. افرادی که با هرزه نگاری‌ها و فیلم‌های پورن به خود ارضایی دست می‌زنند، اندکی با افراد دیگر تفاوت دارند. منظور از این امر در واقع مسئله اعتیاد به پورنوگرافی است، 

احساس گناه بعد از خودارضایی

پس از خودارضایی مردان، معمولا افراد دچار عذاب وجدان شده و معمولا از عمل خود ارضایی پشیمان می‌شوند. گاه این عذاب وجدان باعث می‌شود تا آن‌ها شرایطی را که به آن دلیل خود ارضایی کرده‌اند از بین ببرند. برای مثال اگر آن‌ها با دیدن هرزه نگاری تحریک می‌شوند، آثار این فیلم‌ها را بلافاصله از زندگی خود حذف می‌کنند. آن‌ها سعی در ترک انجام این عمل دارند و تا مدتی پس از انجام این عمل درگیر متوقف کردن آن هستند. عدم موفقیت در ترک، گاه آن‌ها را به افسردگی مبتلا می‌سازد. برای کسب اطلاعات در زمینه افسردگی کلیک کنید.

مردان علاوه بر دیدگاه‌های فرهنگی و مذهبی جامعه خود، معمولا نگران پیامدهای خودارضایی مردان هستند و باور عموم مردم در ایران بدین صورت است که این عمل می‌تواند باعث تضعیف حافظه و تاری و تضعیف چشم‌ها و حتی دردهای مفصلی می‌شود.

ارتباط خودارضایی با اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پـورنوگرافی موجب صرف زمان برای یافتن و نگاه کردن این فیلم‌ها و سپس انجام خودارضایی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پـورنوگرافی کلیک کنید. افراد معتاد به پورنوگرافی، به خصوص اگر در رابطه عاطفی باشند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. ناتوانی در متوقف کردن، دیدن یا سایر فعالیت‌هایی که به پــورنوگرافی مربوط است.

2. اشتیاق شدید به تماشای پورن. این افراد مانند مصرف کنندگان مواد مخدر، می‌گویند که میل شدید به تماشای پورن دارند.

3. زمانی که از آن‌ها تقاضا شود تا فعالیت‌های مربوط به پــورن را متوقف کنند، خشمگین و عصبی شده ومقاومت می‌کنند. حتی اعتیاد خود را به پــورن انکار نیز می‌کنند.

4. معمولا فعالیت‌های مربوط به پــورنوگرافی از شریک جنسی پنهان می‌شود.

چگونه خودارضایی را ترک کنیم؟
ترک خودارضایی مردان یک روند مخصوص دارد که شاید کمی زمان‌بر باشد. در واقع شما باید بتوانید از انگیزه و رفتارهایی که ماه‌ها و شاید سال‌ها به آن عادت کرده‌اید دست بکشید. همانگونه که گفته شد این روند ممکن است زمان‌گیر باشد اما غیرممکن نیست و می‌توان آن را کنترل کرد.
مانند هر رفتار دیگری که از کنترل خارج می‌شود و به عادت تبدیل می‌گردد، عادت به خودارضایی نکردن نیز نیازمند مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و قدم‌هاست. این استراتژی‌ها شامل روش‌های ذکر شده در قسمت پایین می‌باشد:
۱. با یک متخصص صحبت کنید
زمانی که می‌خواهید خودارضایی را کاهش دهید و یا به طور کلی ترک کنید با یک متخصص مشورت داشته باشید. متخصص در چنین شرایطی شما را به یک مشاور، روانشناس و یا روانپزشک که تخصص در زمینه سلامت جنسی دارند معرفی خواهد کرد. چنین متخصصانی برای کمک به ترک خودارضایی مردان به منظور حل معضلات جنسی آموزش دیده‌اند و می‌‌توانند به شما پیشنهاداتی را برای حل مشکلتان ارائه دهند.
۲. زمان بگذارید
درمان، یک روند لحظه‌ای نیست. به عنوان مثال ملاقات با متخصص یک مرحله به سوی حل مشکل است اما شما باید این متخصص که در امور سلامت جنسی متبحر است را هفته‌ها و یا ماه‌ها ملاقات کنید. هرچه بیشتر این متخصصان را ببینید و با آن‌ها صحبت کنید، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.
این کار به شما کمک می‌کند تا بیشتر نسبت به احساسات و رفتارتان صادق و آینده‌نگر باشید.
۳. وقتتان را پر کنید
این که بتوانید وقت خودتان را پر نگه دارید باعث خواهد شد تا احتمال انجام خودارضایی توسط شما به شدت کاهش یابد. فعالیت‌‌هایی را انتخاب کنید که در آن احساس آرامش می‌کنید و برایتان جذاب هستند. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل ورزش، ذهن‌آگاهی، چند حرکت ساده یوگا، یافتن یک سرگرمی جدید، قرارگذاشتن با دوستان برای صرف شام، بازدید از موزه و نمایشگاه و ... شود.
زمانی که وقت شما پر باشد، احتمال انجام خودارضایی کمتر خواهد بود. انجام کارهای مورد علاقه یک گام بزرگ در ترک خودارضایی مردان است.
۴. مراقب بدن خود باشید
یک برنامه غذایی سالم و نیز ورزش برای بدن شما از جوانب مختلف حائز اهمیت بوده و مهم است. برای افرادی که می‌خواهند خودارضایی را ترک کنند تمرکز بیشتر بر روی سلامتی بدن می‌تواند نیاز و انگیزه خودارضایی را کاهش دهد.
ورزش همچنین می‌تواند شما را بر روی کارها و تلاش‌هایی که انجام می‌دهید متمرکزتر کند. سلامت بدن و ترک خودارضایی مردان بسیار به هم وابسته اند.
۵. استراتژی تعریف کنید
به کمک پزشک و یا متخصص، زمان‌هایی که در آن به مشکل بر می‌خورید را شناسایی کنید. به عنوان مثال ممکن است شما شب‌ها و قبل از خواب خودارضایی کنید. همچنین ممکن است خودارضایی شما صبح‌ها در زمانی که حمام می‌روید اتفاق می‌افتد. اگر شما بتوانید زمان‌هایی که بیشتر احتمال خودارضایی در آن وجود دارد را شناسایی کنید، پزشکتان می‌تواند فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را برای شما تعریف کند تا بتوانید بر انگیزه و نیازتان غلبه کنید و عادت خودتان را ترک نمایید.
ترک خودارضایی مردان نیازمند یک برنامه صحیح و واقع‌بینانه است.
۶. گروه حمایتی پیدا کنید
مسئولیت‌پذیری برای هرکسی که به دنبال تغییر رفتارهای خارج از کنترل است بسیار مهم تلقی می‌شود. مسئولیت‌پذیری به شما کمک می‌کند تا رفتارهای جدیدی در خودتان پرورش دهید. گروه‌های حمایتی عموما برای افرادی که رفتار خارج از کنترل دارند ارائه می‌شوند و می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • ۲۶۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan