ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

عوارض خود ارضایی در زنان متاهل

  • ۱۹:۴۵

زن متاهل هستم ولی خودارضایی میکنم...

مشخصات فردی:

جنسیت: زن

سن: 32

وضعیت تاهل: متاهل

فرزند: دوم خانواده

تحصیلات: لیسانس

شغل: خانه دار

سابقه مراجعه به روانشناس ، دلیل مراجعه، نوع درمان و نتیجه: خیر

داروی مصرفی و میزان آن: خیر

سابقه مصرف سیگار، الکل و یا دیگر مواد مخدر، میزان و نوع آن: خیر

 

شرح مسئله: سلام من شش سال است که ازدواج کرده ام و با همسرم ده سال فاصله سنی دارم. به تازگی میل به دیدن فیلم های پورن دارم و خودارضایی میکنم. از این کارم خیلی ناراحت میشوم و احساس میکنم دارم به همسرم خیانت میکنم. این مشکل حدودا دو ماهه که برایم پیش آمده و باید بگویم میل جنسی من نسبت به همسرم خیلی بیشتر است و گاهی پشیمان میشوم که با مردی ازدواج کرده ام که ده سال از من بزرگتره و جوابگوی میل جنسی من نیست. البته همسرم را خیلی دوست دارم ولی در رابطه جنسی مان اصلا قوی نیست. من هیچ وقت این موضوع را به او نگفته‌ام و خیلی اوقات هم برای اینکه ناراحت نشود و غرورش خدشه دار نشود تظاهر به ارضا شدن کرده ام. ولی همیشه دارم میل جنسی ام را سرکوب میکنم. چندین کتاب در مورد روابط جنسی گرفته ام و پیشنهاد دادم که برای بهتر شدن رابطه مان بخواند ولی خیلی مغرور است و زیر بار نمیرود مشاوره هم نمی اید دوست ندارم خودارضایی کنم خیلی افسرده شده ام چه کنم؟

 

خودارضایی زنان متاهل

دلایل عدم تمایل به رابطه جنسی در مردان

پاسخ توسط: زینب فرازنی شهیر

با سلام دوست عزیز عدم تمایل به رابطه جنسی در مردان می تواند علل متفاوتی داشته باشد که من به برخی از آن ها اشاره می کنم. بهتر است که شما هم ابتدا در جستجوی عامل یا عوامل ایجادکننده باشید سپس به دنبال راه حل بروید. از جمله عوامل مؤثر عبارتند از: 

 

  • عوامل ژنتیکی و ارثی (که در این عامل تمام اعضای خانواده آستانه تحریک جنسی بالایی داشته و به عبارت دیگر زود تحریکی ندارند)، 
  • عوامل تربیتی (وقتی پدر و مادر خود روابط عاطفی مناسبی ندارند اعضای خانواده هم دچار خشکی و سردی در روابط عاطفی با همسران خود خواهند بود)،
  •  استرس شغلی و فشار کار،
  •  افسردگی و سایر اختلالات روانی مانند بدبینی ها و ....،
  •  تغییرات هورمونی و
  •  نبود ویتامین ها،
  •  تغییرات در وضعیت احساس و عواطف به دلیل برآورده نشدن انتظارات و خواسته ها از طرف همسر،
  • مصرف سیگار و....،
  •  وجود محرک های جذاب تر از همسر در محیط، 
  • به دلیل احساسی تصمیم گرفتن در ازدواج و کاهش طبیعی احساسات،
  •  نبود مهارت های شوهر داری در زن.

 

 بنابراین سعی کنید ابتدا علت زمینه ای را کشف کنید و بعد از آن می توانید از یک درمانگر جنسی کمک بگیرید (چرا که اگه این مسئله حل شود خود به خود نیاز شما نیز برطرف خواهد شد).

 

ناتوانی در جلوگیری از خودارضایی دلایل متعددی دارد

پاسخ توسط: مریم فرهادنژاد

با سلام.در نگاه اول مسئله شما به اختلالات جنسی نزدیک می شود. همانطور که گفتید عدم توانایی شما در جلوگیری از انجام این کار می تواند دلایل زیادی داشته باشد که یکی از آنها افکار و اعمال وسواسی است که البته بایستی به دقت بررسی شده و سپس تصمیم گرفته شود. جدای از این مسئله، فعالیتهای مختلفی وجود دارد که از طریق آن می توانید تا حدودی مانع از انجام این کار شوید. چند مورد از این فعالیت ها شامل ورزش،پرت کردن حواس، حضور در گروه های مختلف از جمله گروه های دوستی به خاطر قرار نگرفتن در معرض تنهایی و .....می باشد. اما جدای از مسئله خودارضایی، افکار و احساساتی را که به دنبال این اتفاق رخ می دهند بایستی بررسی کنیم. زیرا ناتوانی در جلوگیری از خودارضایی افکار و احساسات منفی را به ذهن و بدن شما می فرستد و این چرخه معیوب، ادامه پیدا میکند. 

 

عدم درک طرف مقابل و فرار از رابطه جنسی

پاسخ توسط: فرشته نوری

با سلام. روابط ما به طور عام و روابط ما به طور خاص در حلقه افکار، احساسات و اعمال ما جای گرفته اند. گاهی اوقات افکار ما تعیین کننده رفتار ما هستند. بنابراین چون افکار نمود بیرونی شان رفتار است، بیشتر به رفتار توجه می کنیم تا افکار.در مورد رابطه شما با همسرتان نیز می توان به این حلقه اشاره کرد. ناگفته نماند که به طور نظری، ما دو گونه رفتار داریم: 

1- رفتار ابرازی یا کلامی که زیر مجموعه آن رفتار عاطفی است و

 2- رفتار ابزاری یا غیر کلامی (رابطه جنسی). 

جالب است بدانید چنانچه رفتار غیر کلامی ما به خوبی عمل نکند، شاید رفتار ابرازی ما، عمل خود را داشته باشد اما چنانچه رفتار عاطفی ما خوب عمل نکند حتماً رفتار غیر کلامی ما نیز آسیب می بیند. در مورد شما شاید، این نکته به چشم بخورد. از طرفی معمولاً وقتی آسیب زا می شوند که یک فرد تعقیب کننده و دیگری فرار کننده باشد. شاید در نگاه اول شما به همسرتان پیشنهاد می دهید و او به دلیل افکاری که دارد خودداری می کند و هرچه شما بیشتر پیشنهاد می دهید او بیشتر فرار می کند. نگران نباشید مقصر شما یا همسرتان نیستید. گاهی اوقات عدم درک افکار طرف مقابل؛ بی آنکه بخواهیم؛ مشکل ایجاد می کند. بنابراین توصیه به روانشناس پیشنهاد می شود.

 

عدم هماهنگی در نیازهای جنسی طرفین

پاسخ توسط:  نازنین افصحی

با عرض سلام و وقت بخیری خدمت شما همیشه یکی از عامل های اختلاف بین زوجین همین عدم هماهنگی بین میزان نیازهای جنسی زوجین بوده که الان در رابطه شما نیز این مشاهده می شود. به نظر باید تاریخچه جنسی ایشون مورد بررسی قرار بگیرد و اینکه دید و افکارش نسبت به مسائل جنسی چیست و این رفتارها گاه معنای اعتماد به نفس پایین در همسرتان را نشان می دهد که گاه این اختلاف سن و تحصیلات تاثیرگذار هستند. نمی دانم موقعی که رابطه عاطفی شما خوب هست آیا رابطه جنسی تان هم بهبود می یبابد یا نه بهتر است به این مسئله توجه کنید. به نظر من اگر امکانش نیست که مشترکا به زوج درمانگر مراجعه کنید خودتان به صورت فردی مراجعه کنید و از درمانگر بخواهید که از ایشون دعوت کنند یا اینکه به همسرتان بگویید که من مدتی است به مشاوره مراجعه می کنم برای یک مشکل فردی و مشاور از شما خواسته است که برای کمک به شما از همسرتان هم کمک بگیرید و این طور شاید بتونید همسرتان را هم به مشاوره بیاورید.

 

خودارضایی و مشکل ارگاسم

پاسخ توسط: ریحانه مرادی
سلام دوست عزیز.یکی از عوارض معمول خودارضایی کم شدن رضایتمندی جنسی در زندگی مشترک است.واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار یکسری تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و راهی برای ارضای آن ندارند و ممکن است به سمت خود ارضایی کشیده شوند.نیاز جنسی یک روند فیزیولوژیکی دارد که باید طی شود و خودارضایی یک راه غیرمعمول ارضایی نیاز جنسی است و بعلت اثرات روانی که دارد معمولا توصیه نمیشود.
زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.
ساختار فکری جنسی در زنان و مردان متفاوت است.(مردان با دیدن و تمرکز و زنان با نوازش و تخیلات فانتزی). وقتی که شما خود ارضایی میکنید و بعد در یک رابطه واقعی هستند در این زمان مغز شما نمی داند، از تفکری که شما می کنید دستور بگیرد و هورمون ها را ترشح کند و یا از سنسورهای حسی که در حال نوازش است.در اصل به اوج لذت واقعی نمی رسند یعنی شاید انزال داشته باشند اما به ارگاسم واقعی نمی رسند، در این زمان مغز نمی داند از کدام حس باید فرمان بگیرد{از تجسمی که در تخیلات فکری است و یا از نوازشی که صورت می گیرد} هورمون ها را ترشح کند.
بنابراین توصیه ما این است زمانی که در رابطه هستید باید در لحظه بوده و تمرکز کنید و فکرتان را کنترل کنید ودر همان جا باشید به نتیجه کاری نداشت،اینکه چرا به اوج نمی رسید چون همین فکر کردن دچار اختلال می شود.باید در کنار همسرتان احساس آرامش و امنیت کنید تا یک رابطه خوبی داشته باشید.ارگاسم نشدن خود را مسئله ای در نظر نگیرید که بخواهید آن را شخصی تلقی کنید و یا در خود بریزید.باید آن را با همسرتان مطرح کنید و سر در بیاورید که مشکل از کجا است .بعد از آن در صورت پابرجا بودن مساله با یک روانشناس متخصص و آشنا به مسایل رابطه ای مشورت کنید.
 
خواسته هایتانرا به شیوه منطقی و مناسب  با شوهرتان مطرح کنید
پاسخ توسط: لیلی رسولی
باسلام.دوست عزیز مشکل شما منفعل بودن است وابراز نکردن خواسته هایتان به شیوه مستقیم است.شما از این می ترسیدکه شوهرتون غرورش خدشه دارشود وناراحت شود ودرنتیجه ترجیح می دهید به خودتون آسیب برسانید.مشکلی را که به راحتی می توانید باتغییررفتار درخودتون حل کنید به شیوه نامناسبی در پی برطرف کردنش هستید.از اینکه با مردی بزرگتر از خودتون وبافاصله سنی 10 سال ازدواج کردید،تاسف می خورید در حالی تمایل جنسی در مردان با افزایش سنی افزایش می یابد.دوست خوبم شیوه درخواست شما منفعلانه است ،پیشنهاد می شود بدون نگرانی از ناراحت شدن همسرتون به طورمستقیم موضوع را به ایشان به شیوه منطقی ومناسب مطرح کنید .ضمنا از دیدن فیلمهای پورنو به مرور دوری کنید وجایگزینهایی مانندورزش و... بگذارید وجهت نتیجه بهتر در خصوص تغییر رفتار خودتون وروشهای سالمتر اقدام کنید.موفق باشید.
 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan