ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

چگونه شهوتمان را کنترل کنیم؟!

  • ۱۹:۳۳
سلام. 

متنی که در ادامه می خوانید یکی از سلسلسه مطالبی است که از سایت wikihow  ترجمه کرده ام. ترجمه و قرار دادن این مطالب به معنی تایید همه ی جزییات آن ها نیست. خواستم مطلع باشید که در خارج از کشور ما و آن سوی مرزها هم این موارد برای کسانی که برای خودشان ارزش قائل اند چالشی است و آن ها هم به دنبال راه هایی برای ترک چنین اعمالی هستند. همچنین راهکارهای خوبی در اکثر موارد بیان شده که کاربردی است. از ترجمه ی کلمه به کلمه هم پرهیز کردم و سعی کردم اصل مطالب رو برسونم و هر جا هم لازم دیدم تغییراتی در متن اعمال کردم. این قسمت درباره ی دوری از محرک هاست. اگر مایل هستید، ادامه ی مطلب رو حتما ببینید چون حاوی راهکارهای خوبی برای مقابله با افکار جنسی است.

 

 

 

فکر کردن در مورد مسائل جنسی تا حدودی طبیعی است اما گاهی اوقات، افکار جنسی، تمرکزکردن و حتی انجام کارهای ساده را دشوار می کند. اما می توان کاری کرد که مثل صدای محیطی که موقع زندگی روزانه می شنوید و روی شما اثری نمی گذارد، این امیال و خواسته ها هم روی شما تاثیری نگذارد و کارهای روزانه ی شما را مختل نکند. پس اگر مایلید یاد بگیرید که چگونه فکر کردن درباره ی مسائل جنسی را متوقف کنید مطالبی که در ادامه می آید را بخوانید.

 

قسمت اول: دوری از محرک ها

 

 

 

1) محرک های خودتان را بشناسید. اگر یک فرد خاص، یک بخشی از روز یا یک احساس خاصی همواره شما را به سمت مسائل جنسی می کشاند یا به بی راهه می کشاند، سعی کنید آن ها را شناسایی کنید. لیستی از محرک هایتان درست کنید. ممکن است شما در شرایطی مثل شرایط زیرهمیشه درمورد مسائل جنسی فکر کنید :

  • در طول یک کلاس خاص، مثلا در باشگاه
  • در اتوبوس
  • اولین چیز در صبح هنگام
  • وقتی که قصد خواندن یا خوابیدن دارید
  • وقتی که همراه جنس مخالف یا موافق خودتان هستید
  • وقتی که سر کار هستید

=======================================================

 

2) با پیش بینی محرک ها از آن ها دوری کنید. شما نمی توانید به خاطر این که به مسائل جنسی فکر نکنید کار خاصی را کلا تعطیل کنید (مثلا به کلاس ریاضی نروید). اما، اگر تشخیص می دهید که مثلا سر کلاس جبر کسل می شوید و ذهن شما به سمت مسائل پورنوگرافی منحرف می شود می توانید جلوی خودتان را بگیرید.

  • موقعی که کسل شدید و شروع به فکر کردن درباره ی مسائل جنسی کردید، یادداشت برداری کنید. با عمل نوشتن، شما به جای این که به آنچه در ذهنتان می گذرد فکر کنید، ذهن خود را به موضوع و مکالمه ای که سر کلاس در جریان است، مشغول خواهید کرد.

=======================================================

 

 

3) نگاه کردن به مطالب پورنوگرافی را برای خودتان سخت کنید. فکر کردن مداوم به مسائل جنسی یک رابطه و عادت بد به پورنوگرافی را در شما تقویت می کند که هر چه بیشتر به آن عادت کنید بیشتر شما را گرفتار می کند و رها شدن از چنگ افکار جنسی را برای شما بسیار دشوار می کند. از شر تصاویر و فیلم های پورنوگرافی در خانه و محل کار و ... خلاص شوید و از دیدن آن ها دوری کنید.

  • اگر روی کامپیوتر خودتان یک فایروال دارید حتما آن را فعال کنید تا به طور اتفاقی به مطالب جنسی و پورنوگرافی بر روی اینترنت دسترسی نداشته باشید (البته در ایران ما که این سایت ها فیلتر هستند. شاید مصداق این راهکار برای ما همان استفاده نکردن از فیلترشکن ها و غیره باشد که قبلا در این مطلب به آن ها پرداخته بودم).

=======================================================

 

4) محرک های خودتان را با چیزهای دیگر جایگزین کنید. برای زمان فکرهای جنسی خودتان جایگزین داشته باشید. با توجه به این که محرک های خودتان را شناسایی کرده اید خیلی راحت می توانید این دو را به جای هم استفاده کنید. راه حل خودتان را داشته باشید و با تمرکز کردن بر روی موارد جایگزین به خودتان اجازه ی فکر کردن به مسائل جنسی را ندهید. این رفتار خیلی زود ملکه ی ذهن شما خواهد شد.

  • اگر در زمانی که در اتوبوس بیکار نشسته اید با فکر کردن به مسائل جنسی کلنجار می روید، سعی کنید کار دیگری در طول این مدت انجام دهید. مثلا بعضی از تکالیف درسی تان را انجام دهید یا بخشی از یک کتاب جدید را بخوانید یا با یک دوست یا بغل دستی خودتان صحبت کنید.

=======================================================

 

 

5) به خودتان تعهد بدهید. سعی کنید این هدف را انتخاب کنید که افکار جنسی را طوری محدود کنید که نتوانند شما را از کار روزمره تان بازدارند و در این باره به خودتان قول بدهید.

  • برای این که این تعهد در ذهن شما بماند می توانید یک شیء خاص به گردن خودتان بیندازید یا دستبندی به مچتان ببندید که هر وقت آن را دیدید به یاد آن قولی که به خودتان دادید بیفتید. (ما هم قبلا پستی در این باره داشتیم که در آن گفته شده بود که برای تعهد به خودتان صدا یا تصویر خودتان را ضبط کنید).

=======================================================

 

 

6) خودتان را بیجا سرزنش نکنید. سرزنش کردن خود تا وقتی که به ما کمک کند مسیر درست را انتخاب کنیم خوب است ولی وقتی که باعث نا امیدی ما بشود خوب نیست. نباید از خودتان نا امید بشوید و به جایی برسید که بگویید من نمی توانم !

 


منبع : وبلاگ انتی ارضا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan