ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

چگونه تماشای پـورنوگرافی را متوقف کنم؟(بخش اول)

  • ۱۹:۴۲

سلام. 
 

متنی که در ادامه می خوانید یکی دیگر از سلسلسه مطالبی است که از سایت wikihow  ترجمه کرده ام. ترجمه و قرار دادن این مطالب به معنی تایید همه ی جزییات آن ها نیست. خواستم مطلع باشید که در خارج از کشور ما و آن سوی مرزها هم این موارد برای کسانی که برای خودشان ارزش قائل اند چالشی است و آن ها هم به دنبال راه هایی برای ترک چنین اعمالی هستند. همچنین راهکارهای خوبی در اکثر موارد بیان شده که کاربردی است. از ترجمه ی کلمه به کلمه هم پرهیز کردم و سعی کردم اصل مطالب رو برسونم. هر جا هم لازم دیدم تغییراتی در متن اعمال کردم. این نوشته اولین قسمتاز نوشتار سه قسمتی با عنوان: «چگونه تماشای مطالب پـورنو را پایان دهیم» است. موضوع این قسمت این است: بدانید که مشکل دارید. ترک تماشای مطالب مستهجن و مبتذل بدون شک جزء اولین مراحل ترک خودارضایی است. توصیه می کنم ادامه ی مطلب رو حتما ببینید.

 

اگر به دنبال راهی هستید که نگاه کردن به مطالب پـورنو روی کامپیوتر خود را پایان دهید، احتمالا با یک عادت پـورنو مواجه هستید که علاوه بر این که زمان شما را به هدر می دهد، به سلامت جسمی و روحی شما صدمه می زند. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه از زندگی لذت ببرید و دنبال کردن مطالب جنسی را پایان دهید، مطالبی که در ادامه می آید را مطالعه بفرمایید.

قسمت اول : بدانید که مشکل دارید.

 

تصاویر پورنوگرافی

1) بپذیرید که زمان زیادی را در حال تماشای مطالب جنسی هستید. قبل از این که بتوانید دیدن مطالب جنسی در کامپیوتر خود را متوقف کنید، شما باید توانایی پذیرفتن این را داشته باشید که این کار زمان زیادی از شما را هدر می دهد و اثرات منفی و بدی روی جسم و روان شما می گذارد.

  • برنامه ی Brainbuddy که برای گوشی های تلفن همراه هوشمند ساخته شده است (تا جایی که بنده پیگیری کردم برای محصولات شرکت اپل نوشته شده و از این لینک می توانید این برنامه را ببینید. ولی نمونه های مشابه دیگری هم از این دست هست).
  • فقط خود شما هستید که می توانید بفهمید «چقدر» خیلی زیاد است (یعنی کم و زیادش را فقط خود شما می دانید). به خاطر این که ساعت یا میزان مشخصی وجود ندارد که مشخص کند شما چقدر عادت کرده اید. یادگیری تشخیص علامات هشداری و استفاده از قضاوت خودتان مهم است.

========================================================

دیدن تصاویر مبتذل

 

2) تشخیص دهید که نمی توانید متوقفش کنید. اگر وقتی صبح از خواب بیدار می شوید فکرتان به دنبال پیدا کردن راهی برای دیدن مطالب جنسی است و فکر می کنید بدون دیدن آن ها روز شما پیش نمی رود، احتمالا به دیدن این مطالب عادت کرده اید. خواستن برای ترک و نتوانستن برای ترک یک مشکل است.

========================================================

 

3) به برنامه ی ریزی خود توجه کنید. اگر در هر جایی به مطالب جنسی فکر می کنید سر کلاس، در طول کار یا حتی وقتی در کنار دوستانتان هستید و برنامه ریزی می کنید که چه زمانی آن مطالب را تماشا کنید، موقعیت شما جدی است. فکر کردن به مسائل جنسی شاید تا حدودی و هر از گاهی عادی باشد ولی وقتی ذهن شما در اکثر موارد  درگیر این مطالب است، قطعا شما مشکل دارید.
  • اگر شما در هر زمانی که با کامپیوتر خود کار می کنید به مطالب پـورنو نگاه می کنید یا وقتی که با یک کامپیوتر عمومی یا کامپیوتر دوست خود کار می کنید اصرار دارید که به مطالب جنسی نگاه کنید، در این حالت شما در وضعیتی قرار دارید که کامپیوتر را با مطالب پـورنو مرتبط کرده اید (به عبارت دیگر ذهن شما نسبت به کامپیوتر شرطی شده است). این به این معنی است که شما نیاز دارید یاد بگیرید این دو را از هم تفکیک کنید.

========================================================

توقف و غلبه بر پورنوگرافی

 

4) روابط خودتان را ارزیابی کنید. آیا روابط شما تحت تاثیر رابطه ی شما با پـورن قرار گرفته است؟ اگر شما هنگام خواب مشکل دارید چون با یادآوری مطالب جنسی تحریک می شوید یا ترجیح می دهید در خانه بمانید و مطالب جنسی را مشاهده کنید به جای این که بیرون رفته و تفریح سالمی داشته باشید، در موقعیت نامناسبی قرار دارید.

  • به خاطر داشته باشید که عادت شما به مشاهده ی مطالب جنسی می تواند یک هشدار برای مشکل بزرگ تر شما در زندگی باشد. مشکلی مانند عادت به مسائل جنسی یا افسردگی.

========================================================

 

برنامه ریزی برای ترک پورنوگرافی


5) تمام دلایلی که می خواهید به خاطر آن ها تماشای مطالب جنسی را پایان دهید را یادداشت کنید. 

به جای این که تنها دلیل شما برای ترک تماشای مطالب پـورنو خجالت آور بودن و یا عرفا قابل پذیرش نبودن آن ها باشد شما باید دنبال دلایل محکم تری برای ترک این کار باشید. به این فکر کنید که تماشای فیلم ها و عکس ها و داستان های پـورنو تاثیرات بدی روی زندگی شما می گذارد و فکر کنید که چگونه می توانید دیدن آن ها را متوقف کنید تا موقعیت خودتان را بهبود ببخشید. در ادامه چند دلیل مهم برای توقف تماشای مطالب و محتوای جنسی آمده است:

  • به دلیل این که شما می خواهید یک رابطه ی سالم و دوستانه با دوستان و خانواده ی خود داشته باشید.
  • به دلیل این که بتوانید زندگی راحت و آسوده ای داشته باشید به جای این که تمام اوقات خود را جلوی کامپیوتر خود سپری کرده باشید.
  • به دلیل این که نمی خواهید عادت های خودتان را تبدیل به ارباب زندگی تان بکنید.
  • به دلیل این که تنظیم خواب شما به هم ریخته است، عادات غذایی شما به هم خورده وبه خاطر این مساله احساس بیماری می کنید.
  • به دلیل این که احساس می کنید دیگر احترام گذشته ی خودتان را بین دوستان و آشنایان ندارید و همچنین کنترل مناسبی بر زندگی تان ندارید.
  • و این دلیل را هم خودم اضافه می کنم که برای ما که مسلمانیم مهم ترین دلیل است : برای این که دستور خداست. برای این که نمی خواهیم کاری کنیم که خدا از ما ناراضی شود. برای این که دیدن مطالب پـورنو ذهن و فکر ما را درگیر می کند و قطعا موجب تحریک ما شده و ما را به سمت گناه مضاعف می کشاند. شما هم حتما دلایل خودتان را بنویسید و روی آن ها فکر کنید.

سلام.

متنی که در ادامه می خوانید یکی دیگر از سلسلسه مطالبی است که از سایت wikihow  ترجمه کرده ام. ترجمه و قرار دادن این مطالب به معنی تایید همه ی جزییات آن ها نیست. خواستم مطلع باشید که در خارج از کشور ما و آن سوی مرزها هم این موارد برای کسانی که برای خودشان ارزش قائل اند چالشی است و آن ها هم به دنبال راه هایی برای ترک چنین اعمالی هستند. همچنین راهکارهای خوبی در اکثر موارد بیان شده که کاربردی است. از ترجمه ی کلمه به کلمه هم پرهیز کردم و سعی کردم اصل مطالب رو برسونم. هر جا هم لازم دیدم تغییراتی در متن اعمال کردم. این نوشته دومین قسمت از نوشتار سه قسمتی با عنوان: «چگونه تماشای مطالب پـورنو را پایان دهیم» است. موضوع این قسمت این است: اقدامات پیشگیرانه برای ترک. ترک تماشای مطالب مستهجن و مبتذل بدون شک جزء اولین مراحل ترک خودارضایی است. توصیه می کنم ادامه ی مطلب رو حتما ببینید.

 

 

 

دیدن تصاویر مستهجن

1) دیدن تصاویر مستهجن را برای خودتان سخت کنید. اگر چه امروزه اکثر مردم بیشتر وقت خود را پشت کامپیوتر سپری می کنند ولی راه های زیادی وجود دارد تا شما دسترسی خودتان به محتوای جنسیی و مبتذل را سخت تر بکنید. می توانید از یک فیلترکننده ی صفحات وب استفاده کنید (جالبه نه ! خود سایت های خارجی هم دارند پیشنهاد می کنند که از فیلترکننده استفاده کنید. خوب در کشور ما که خود به خود فیلتر هست. کاری خاصی نیاز نیست انجام بدهیم. البته برای ما مصداقش می شود عدم استفاده از فیلترشکن! ). همین کار باعث می شود که شما انگیزه ی کمتری برای تماشای فیلم و عکس پـورنو داشته باشید.

 
  • از وب گردی بیجا پرهیز کنید و از کامیپوتر در حضور دیگران استفاده کنید. سعی کنید از تنهایی با دستگاه خود پرهیز کنید.
 
  • اگر می توانید اتصال خود را به اینترنت قطع کنید مگر تا زمانی که واقعا برای کاری به آن نیاز داشته باشید. از یک روشی استفاده کنید که نتوانید در مواقع وسوشه شدن به راحتی به اینترنت متصل شوید. برای مثال یک پسورد پیچیده و سخت برای وایرلس خود انتخاب کنید. یا این که اگر بیجا اینترنت را وصل کردید یک تنبیه برای خودتان در نظر بگیرید مثلا یک نوبت ظرف های منزل تان را بشویید (البته اگر خانم هستید یک تنبیه بهتر برای خودتان در نظر بگیرید).
 
  • عادت به محتوای پــورنــوگرافی می تواند روز به روز بیشتر شود چون دسترسی به چنین محتوایی زیاد سخت نیست (البته برای ما که در ایرانیم سخت تر است). اگر شما تماشای فیلم ها و عکس های مستهجن را برای خودتان سخت کنید، ممکن است کم کم دیگر نخواهید آن ها را ببینید و ازعادت خود رهایی پیدا کنید.

=========================================================

ترک تماشای مطالب پورنوگرافی

 

2) ترک را مرحله به مرحله انجام دهید. اگر مشاهده ی مطالب مبتذل بخش اعظمی از روز شما را اشغال کرده است، ممکن است به راحتی نتوانید تماشای این مطالب را پایان دهید. به جای قطع دفعی آن، سعی کنید به آرامی عادت خودتان را تغییر دهید. در ادامه گفته می شود که چگونه این کار را انجام دهید:

 
  • در ابتدا، روی محدود کردن زمانی که صرف دیدن مطالب پــورنــوگرافی می کنید کار کنید. سعی کنید روز به روز این میزان را کاهش دهید. برای مثال اگر در حال حاضر روزانه نیم ساعت وقت صرف دیدن این مطالب می کنید، تا آخر هفته سعی کنید آن را به 15 دقیقه کاهش دهید و هر چه جلوتر می روید آن را کمتر کنید.
 
  • در مرحله ی بعدی، سعی کنید تعداد دفعاتی که در طول روز مطالب مستهجن می بینید را کم کنید. به طور مثال اگر در روز 5 بار چنین مطالبی را مشاهده می کنید سعی کنید تا آخر هفته آن را به دو بار برسانید و به همین ترتیب هر چه جلوتر می روید این دفعات را کمتر کنید.
 
  • برای رفتار خوبتان، خودتان را تشویق کنید. اگر توانستید روزی را بدون تماشای فیلم و عکس مستهجن بگذرانید مثلا غذایی که دوست دارید بخورید یا یک هدیه ی کوچک برای خودتان بگیرید.

=========================================================

غلبه بر پورنوگرافی

 

3) مشغول باشید. عادت به تخیلات جنسی وقتی در شما شروع می شود که شما تنها و کسل باشید و فکر کنید که اوضاع از این بهتر نخواهد شد و به دنبال چیزهای بهتر هم نمی روید. اما الان وقت آن رسیده که دنیای خودتان را خودتان بسازید و شرایطی را فراهم کنید که در آن روز به روز ترک تماشای مطالب برای شما آسان تر شود. در ادامه گفته می شود که چگونه این کار را انجام دهید.

 
  • ورزش کنید. یک ورزش دلخواه خودتان را انتخاب کرده و آن را دنبال کنید. تحرکات فیزیکی نه تنها شما را از پای کامپیوتر بلند خواهند کرد بلکه به شما کمک می کنند که به مرور زمان احساس بهتری درباره ی خودتان داشته باشید.
 
  • سرگرمی هایی برای خودتان فراهم کنید که شما را از کامپیوتر دور می کنند. نقاشی در طبیعت، عکاسی یا مطالعه کردن در یک پارک می توانند گزینه های پیشنهادی باشند. هر کاری که فکر می کنید می تواند شما را از کامپیوتر و تلف کردن وقتتان پای آن منصرف کند و به بهتر شدن و معنی دار شدن زندگی تان کمک می کند انجام دهید.
 

=========================================================

 

4) روابط دوستانه تشکیل دهید. گذراندن وقت با دوستان نزدیک به شما اعتماد به نفس می دهد و شما را از صفحه ی کامپیوتر دور می کند.

 
  • برنامه ای برای خودتان داشته باشید و در آن خودتان را تا حداکثر زمان ممکن مشغول نگه دارید. خواهید دید که دیگر اصلا وقت و حوصله ای برای تماشای فیلم ها و عکس ها و خواندن داستان های جنسی نخواهید داشت.

 

 

سلام.

 

متنی که در ادامه می خوانید یکی دیگر از سلسلسه مطالبی است که از سایت wikihow  ترجمه کرده ام. ترجمه و قرار دادن این مطالب به معنی تایید همه ی جزییات آن ها نیست. خواستم مطلع باشید که در خارج از کشور ما و آن سوی مرزها هم این موارد برای کسانی که برای خودشان ارزش قائل اند چالشی است و آن ها هم به دنبال راه هایی برای ترک چنین اعمالی هستند. همچنین راهکارهای خوبی در اکثر موارد بیان شده که کاربردی است. از ترجمه ی کلمه به کلمه هم پرهیز کردم و سعی کردم اصل مطالب رو برسونم. هر جا هم لازم دیدم تغییراتی در متن اعمال کردم. این نوشته سومین و آخرین قسمت از نوشتار سه قسمتی با عنوان: «چگونه تماشای مطالب پــورنــوگرافی را پایان دهیم» است. موضوع این قسمت این است: پایدار بمانید. ترک تماشای مطالب مستهجن و مبتذل بدون شک جزء اولین مراحل ترک خودارضایی است. توصیه می کنم ادامه ی مطلب رو حتما ببینید.

 

 

محدودیت برای ترک تماشای مطالب مستهجن

1) محدودیت های خودتان را تنظیم کنید. وقتی که شروع به ترک کردید، مواظب باشید که دوباره به عادت خود برنگردید. وقتی توانستید دفعات تماشا و یا میزان روزانه ی آن را کم کنید دوباره آن را زیاد نکنید. متوجه باشید که هدف نهایی شما چه بوده و چیست.

  • وقتی که شروع به تغییر کردید، قوانین جدیدی برای زندگی خودتان وضع کنید و آن ها را یادداشت کنید. اگر مایل بودید آن ها را با یک دوست نزدیک خود به اشتراک بگذارید.

===========================================

صحبت کردن با دوست در مورد ترک تماشای مطالب سکسی

 

2) با یک دوست نزدیک و قابل اعتماد درباره ی آن صحبت کنید. حتی اگر دوست شما نتواند راهی جدید برای شما پیدا کند، بالاخره خوبی آن این است که یک نفر را دارید که با او صحبت کنید و احساس تنهایی نکنید (البته اگر بنده باشم صحبت با خدا را ترجیح می دهم. آن ها که خدایشان زیاد به ان ها نزدیک نیست دنبال افراد خاص می گردند. در حالی که خدای متعال بهترین و قابل اعتماد ترین و قدرت مندترین و مهربان ترین یار و یاور است).

===========================================

کمک گرفتن برای ترک پورنوگرافی

 

3) بدانید که چه موقعی به کمک احتیاج دارید. اگر تصمیم گرفته اید که تماشای مطالب پــورنــوگرافی و محتوای مبتذل را ترک کنید ولی نمی توانید این کار را انجام دهید به کمک بیرونی نیاز دارید. البته ممکن است در مورد مطرح کردن آن با دیگری خجالت بکشید اما در آخر در مطرح کردن آن پشیمان نخواهید شد.

  • در اینترنت به دنبال کمک بگردید. موضوعات را جست و جو کنید و ببینید  دیگران که چنین مشکلی دارند برای حل آن چه کرده اند. اما دقت کنید اگر وقت گذاشتن روی این مساله در اینترنت باز شما را تحریک می کند که دوباره سراغ تماشای مطالب جنسی بروید، سعی کنید آن را محدود کنید یا این که این کار را وقتی که تنها نیستید انجام دهید.
  • از برنامه های مذهبی کمک بگیرید. این برنامه ها می تواند کمکی بزرگ به شما برای تغییر مسیر زندگی تان باشد (خدا روشکر در کشور ما که این موارد بسیار است. انواع و اقسام مراسم دعا و نماز روزانه و هفتگی برپاست. این موارد را از دست ندهید که هر چه هست در همین ارتباط با خداست).

===========================================

 

4) نکات :

  • تصاویری از اعضای خانواده تان در اطراف کامپیوتر خود قرار دهید. یک تصویر خندان از کسانی که دوستشان دارید می تواند به شما کمک کند که از چیزهایی که آن ها خوششان نمی آید دوری کنید.
  • اگر دوست دیگری دارید که او هم چنین مشکلی دارد سعی کنید با هم دوران ترک را سپری کنید.
  • سعی کنید لیستی از دلایل خوب و بد برای تماشای مطالب پــورنــوگرافی بنویسید و ببینید کفه ترازو به کدام سمت سنگینی می کند.

منبع : وبلاگ انتی ارضا

سلام.

متنی که در ادامه می خوانید یکی دیگر از سلسلسه مطالبی است که از سایت wikihow  ترجمه کرده ام. ترجمه و قرار دادن این مطالب به معنی تایید همه ی جزییات آن ها نیست. خواستم مطلع باشید که در خارج از کشور ما و آن سوی مرزها هم این موارد برای کسانی که برای خودشان ارزش قائل اند چالشی است و آن ها هم به دنبال راه هایی برای ترک چنین اعمالی هستند. همچنین راهکارهای خوبی در اکثر موارد بیان شده که کاربردی است. از ترجمه ی کلمه به کلمه هم پرهیز کردم و سعی کردم اصل مطالب رو برسونم. هر جا هم لازم دیدم تغییراتی در متن اعمال کردم. این نوشته سومین و آخرین قسمت از نوشتار سه قسمتی با عنوان: «چگونه تماشای مطالب پــورنــوگرافی را پایان دهیم» است. موضوع این قسمت این است: پایدار بمانید. ترک تماشای مطالب مستهجن و مبتذل بدون شک جزء اولین مراحل ترک خودارضایی است. توصیه می کنم ادامه ی مطلب رو حتما ببینید.

 

 

محدودیت برای ترک تماشای مطالب مستهجن

1) محدودیت های خودتان را تنظیم کنید. وقتی که شروع به ترک کردید، مواظب باشید که دوباره به عادت خود برنگردید. وقتی توانستید دفعات تماشا و یا میزان روزانه ی آن را کم کنید دوباره آن را زیاد نکنید. متوجه باشید که هدف نهایی شما چه بوده و چیست.

  • وقتی که شروع به تغییر کردید، قوانین جدیدی برای زندگی خودتان وضع کنید و آن ها را یادداشت کنید. اگر مایل بودید آن ها را با یک دوست نزدیک خود به اشتراک بگذارید.

===========================================

صحبت کردن با دوست در مورد ترک تماشای مطالب سکسی

 

2) با یک دوست نزدیک و قابل اعتماد درباره ی آن صحبت کنید. حتی اگر دوست شما نتواند راهی جدید برای شما پیدا کند، بالاخره خوبی آن این است که یک نفر را دارید که با او صحبت کنید و احساس تنهایی نکنید (البته اگر بنده باشم صحبت با خدا را ترجیح می دهم. آن ها که خدایشان زیاد به ان ها نزدیک نیست دنبال افراد خاص می گردند. در حالی که خدای متعال بهترین و قابل اعتماد ترین و قدرت مندترین و مهربان ترین یار و یاور است).

===========================================

کمک گرفتن برای ترک پورنوگرافی

 

3) بدانید که چه موقعی به کمک احتیاج دارید. اگر تصمیم گرفته اید که تماشای مطالب پــورنــوگرافی و محتوای مبتذل را ترک کنید ولی نمی توانید این کار را انجام دهید به کمک بیرونی نیاز دارید. البته ممکن است در مورد مطرح کردن آن با دیگری خجالت بکشید اما در آخر در مطرح کردن آن پشیمان نخواهید شد.

  • در اینترنت به دنبال کمک بگردید. موضوعات را جست و جو کنید و ببینید  دیگران که چنین مشکلی دارند برای حل آن چه کرده اند. اما دقت کنید اگر وقت گذاشتن روی این مساله در اینترنت باز شما را تحریک می کند که دوباره سراغ تماشای مطالب جنسی بروید، سعی کنید آن را محدود کنید یا این که این کار را وقتی که تنها نیستید انجام دهید.
  • از برنامه های مذهبی کمک بگیرید. این برنامه ها می تواند کمکی بزرگ به شما برای تغییر مسیر زندگی تان باشد (خدا روشکر در کشور ما که این موارد بسیار است. انواع و اقسام مراسم دعا و نماز روزانه و هفتگی برپاست. این موارد را از دست ندهید که هر چه هست در همین ارتباط با خداست).

===========================================

 

4) نکات :

  • تصاویری از اعضای خانواده تان در اطراف کامپیوتر خود قرار دهید. یک تصویر خندان از کسانی که دوستشان دارید می تواند به شما کمک کند که از چیزهایی که آن ها خوششان نمی آید دوری کنید.
  • اگر دوست دیگری دارید که او هم چنین مشکلی دارد سعی کنید با هم دوران ترک را سپری کنید.
  • سعی کنید لیستی از دلایل خوب و بد برای تماشای مطالب پــورنــوگرافی بنویسید و ببینید کفه ترازو به کدام سمت سنگینی می کند.

چگونه تماشای پــورنــوگرافی را متوقف کنم؟(بخش اول)

منبع : وبلاگ انتی ارضا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan