ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

فواید خودارضایی

  • ۲۰:۱۱

آیا خود ارضایی مزایایی هم دارد؟ فواید و مضرات خود ارضایی چیه؟

 عده ای عقیده دارند که خودارضایی را در صورتی که حالت اعتیاد گونه داشته باشد مضرمی باشد ولی   اگر یک روال طبیعی داشته باشد فوایدی هم دارد!!در اینجا فواید خودارضایی را ذکر می کنیم و توضیح می دهیم که این فواید در واقعیت وجود دارد یا نه

 

1.از جمله فوایدی که به ان اشاره می کنند این هست که خودارضایی از رفتارهای پرخطر جنسی جلوگیری می کند . در دین اسلام خودارضایی گناه و حرام می باشد. اینکه گناهی کوچکتر جایگزین گناهی بزرگتر باشد قابل قبول نیست. هر دو اشکال دارد.

و اینجا باید یه سوال مطرح کرد که ایا خودارضایی را می توان به صورت کنترل شده و صحیح انجام داد؟ مطمئنا جواب خیر هست. چون میلی جنسی میلی بسیار قدرتمند هست که در صورت انحراف منجر به انحرافات دیگر نیز خواهد شد.

خودارضایی باعث می شود رابطه جنسی به صورت طبیعی صورت نگیرد. چون ارضا شدن و ارگاسم سریع تجربه شده ، ممکن هست رابطه جنسی برای طرفین لذت بخش نباشد.

 

2.از دیگر فواید خودارضایی به بهتر شدن رابطه جنسی و ارگاسم بهتر اشاره می کنند. که با توضیحات داده شده خودارضایی نه تنها کمکی نمی کند بلکه باعث فروپاشی زناشویی در بلند مدت خواهد شد.

 

3. یکی دیگر از فواید خودارضایی را این می دانند که فرد سریعا نیاز خود را شناسایی می کند و با تحریک نقاط مختلف سریعا به ارگاسم می رسد ، در حالی که این یک عارضه خودارضایی هست چون در این رابطه نیازی به شناسایی خواسته های طرف مقابل نیست. این خیلی خود خواهانه هست که تنها نیاز های خود را بشناسیم.

 

4. یکی دیگر از مزایای خودارضایی را این می دانند که لازم نیست که به‌خاطر آن برای کسی جوابی پس بدهند واگر تربیت‌های بی‌مورد و‌تحت فشار گذشته آن‌ها‌را بی‌دلیل دچار عذاب‌وجدان نکند، به‌راحتی آن‌ها‌را آزاد می‌گذارد تا بتوانند از حریم شخصی خود لذت ببرند. در حالی که این نیز یک عارضه خودارضایی هست و عدم مسئولیت پذیری در زندگی را به دنبال دارد. فرد در زندگی اجتماعی و زناشویی دچار مشکل خواهد شد. چون به جای مقابله با مسائل ترجیح می دهد از انها فرار کند .

 

5.خود ارضایی بهترین وسیله برای آموزش و‌در مسیر قراردادن تخیلات جنسی، می‌تواند تلقی گردد تا زمانی‌که آن‌ها هیچ‌گونه مزاحمت ویا ممانعتی از سوی پارتنر وشریک خود حس نمی‌کنند. به‌راحتی وبدون مرز می‌توانند روی چیزی که خواهان آن هستند وبه‌شدت تحریک‌شان می‌کند، خارج از همه‌ی مرزهای اخلاقی تمرکز کنند وارتباط برقرارکنند. از طرف دیگر چیزهایی که در طول تخیلات خودارضایی می‌آموزند‌ را به‌ راحتی می‌توانند به شرایط واقعی منتقل کنند و به‌سادگی حرکات و‌رفتارهای جدیدی بسازند. چرا که همواره خارج کردن رابطه جنسی  از حالت روزمره به‌سادگی ممکن نیست. در حالیکه اینطور نیست خودارضایی باعث می شود که از دنیای طبیعی خارج شویم و به دنبال رابطه هایی فانتزی که ناشی از خیالپردازی های جنسی هست ، باشیم. این روابط در دنیای واقعی وجود ندارد و همین عامل بسیاری از طلاق ها می شود که مرد یا زن توجهی به خواسته طرف مقابل ندارد و در فانتزی های جنسی خود غرق شده.

 

6. در طی خود ارضایی به‌راحتی درمی‌یابند که ارگاسم چیست. از بالای ۹۰درصد زنانی که می‌پرسم آیا مشکل عدم ارگاسم دارید درمی‌یابم که درطول زمان مجردی از خودارضایی متنفربوده ویا آن‌را انجام نمی‌دادند. زنانی که این کار‌را نکرده‌اند اصلاً ارگاسم‌را نمی‌شناسند وبه‌راحتی آن‌را برگردن همسر بی‌چاره‌ی خود انداخته‌اند. آن‌ها اصلاً فانتزی سکسی ندارند و به‌ راحتی به‌ خاطر این مساله، زیر ۵۰ درصد از لذتی‌ را که می‌توانند کسب‌ کنند به‌دست می‌آورند. در حالی که در واقعیت چنین نیست. هر چیزی در طبیعت خود سالم و مطلوب هست. خودارضایی باعث شرطی شدن به ارگاسمی سریع و راحت در هر مکان و زمانی می شود که این در دنیای واقعی مشکل ساز می باشد.

 

7- در میان زنان، طراوت و‌تازگی عضو جنسی، تاثیر اساسی در سلامت آن‌ها خواهد داشت. خصوصاً درمیان زنان مطلقه و‌کسانی که همسر ندارند این مساله به‌شدت حیاتی است. این اتفاق توسط خودارضایی برای آنان به‌سادگی بازسازی می‌گردد و‌از دردناک شدن و‌از حالت خارج شدن جهاز جنسی آن‌ها جلوگیری می‌کند. در توضیح این مطلب باید بگویم که خودارضایی گناه هست و هر فردی بعد از انجام خودارضایی احساس گناه و شرم دارد که بیانگر طبیعی نبودن خودارضایی هست. خودارضایی در دراز مدت باعث عدم اعتماد به نفس ، یاس و ناامیدی در فرد خواهد شد. برای چنین زنانی که مطلقه هستند بهترین گزینه ازدواج می باشد چون یک زن بیشتر از نیاز جنسی نیاز احساسی به شریک خود دارد و این با خودارضایی به دست نمی اید.

 

8- میزان شدت سلامت و‌روشنایی پوست، جوش‌های پوستی، سرعت در یائسگی، درگیری‌های عصبی، خشکی واژن، زایمان راحت‌تر، راضی بودن از زندگی روزمره، میزان خودخوری. و‌سایر موارد این‌چنین، به خودارضایی مربوط می‌گردد و‌می‌تواند در رفع آن بسیار سود مند باشد. در توضیح این مطلب باید بگویم که رابطه جنسی سالم به مراتب مزایای بهتری دارد .وقتی که آب وجود دارد چرا باید آب شور نوشید؟

 

  

9- تنها مکان و‌محلی که می‌توانند به‌طورکلی خجالت و‌عدم آسودگی خود‌را در مقابل جنس مخالف نابود سازند، آن‌هم بدون تمرین حضوری دیگران، همین خودارضایی می‌باشد.در توضیح این مطلب باید بگویم که این صورت مساله را پاک کردن هست. در زندگی زناشویی نیاز به گفت و گو می باشد. اگر خجالت و عدم اسودگی باشد که دیگر زناشویی فایده ای ندارد.

 

10- بدون نگرانی از بیماری‌ها یا مرزهای موجود در روابط جنسی، می‌توانند به‌راحتی توسط خودارضایی. خود‌را به مرز تخلیه برسانند.در توضیح این مطلب باید بگویم که به چه قیمتی ؟ فرار از بیماری های جنسی و گرفتار شدن به عوارض خودارضایی!

11- زمانی که به‌خاطر شرایط یا دوره‌های زندگی، تحت فشار قرار‌می‌گیرند که تنها بمانند، و‌این مساله با خواسته و‌نیاز آن‌ها مغایرت دارد، از طریق این راه برای خود می‌توانند سوپاپ اطمینانی فراهم‌سازند. در زمانی که شرایط لذت‌را از فرد می‌گیرد این امکان وجود دارد که فرد لذت‌را برای خود بسازد. بهتر هست که به جای سوپاپ اطمینان از کلمه ی"فرار " استفاده کرد. در مواجه شدن با تنش های به جای رویارویی و حل مسئله ، فرار و پناه بردن به خودارضایی کار صحیحی نمی باشد.

 

12- خودارضایی برای افراد آرامشی‌ برای استراحت فراهم می‌کند و‌به‌سادگی خواب آرام و‌عمیقی‌را برای‌شان فراهم می‌سازد. این آرامش صد البته بعد از رابطه ی جنسی  نیز احساس می‌گردد اما به هر جهت به‌دلیل عدم‌وجود رابطه این مورد می‌تواند نتیجه‌ای یکسان داشته باشد. در حالی که تفاوت زیادی در رابطه جنسی و خودارضایی وجود دارد .

 

13- زن‌ها از طریق خودارضایی به‌راحتی می‌توانند تا حد قابل درکی از شدت، عدم تطبیق، نا‌منظم بودن و‌فشار دوران عادت‌ماهانه‌ی خود بکاهند. تا حد قابل درکی می‌توانند وضعیت مناسبی‌را برای خود ایجاد کنند و‌از تنش مربوطه بکاهند.در توضیح این مطلب باید بگویم که بله خودارضایی به صورت مقطعی ممکن هست ارامشی داشته باشد ولی در بلند مدت خود عوارضی دارد که باعث عدم ارامش فرد می شود.

 

 

14- خودارضایی بسیار کمتر از یک رابطه کامل جنسی انرژی و‌زمان و‌هزینه صرف می‌کند. فضا و‌احتیاجات اجرای آن بسیار در دسترس و‌قابل فراهم‌سازی است و‌امتیاز بیشتری‌را در این مورد می‌گیرد، وقتی که آن‌را با رابطه جنسی از این لحاظ مقایسه می‌کنیم..در توضیح این مطلب باید بگویم که این که خودارضایی زمان انرژی هزینه فضا و احتیاجات کمی نیاز دارد از جمله عوامل پتانسیل تبدیل شدن ان به اعتیاد می باشد که این از عوارض خودارضایی هست نه از امتیازات ان. شما در اعتیاد مواد مخدر باید شرایط بیشتری فراهم کنید در حالی که خودارضایی خیلی اسان تر هست و شدت اعتیاد ان نیز به مراتب می تواند بیشتر باشد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan