ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

روش خودارضایی زنان

  • ۱۰:۴۷

زنان در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سنین بالاتری شروع می کنند.    برخلاف مردان در بسیاری از موارد اجباری برای انجام آن ندارند، در صورتیکه در بیشتر مردانیکه خودارضایی می کنند یک نیاز درونی آنها را وادار به خودارضایی می کند.    وقتی یک خانم یاد گرفت که چگونه خودارضایی بکند، معمولا این عمل را کمتر از مردان انجام می دهد.    خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند، مثلا ممکن است یک خانم بدون مشکل شش ماه خودارضایی را ترک کند، در صورتیکه آن بندرت در مردان اتفاق می افتد.    بر خلاف مردان روشهای خودارضایی در زنان  بسیار زیاد است طوریکه یک خانم هنگام انجام کار منزل و یا تماشای تلوزیون و یا حتی در حین رانندگی نیز می تواند خودارضایی کند.

 

 

انواع روش‌های خود ارضایی در زنان

در حالت کلی، در علم پزشکی، خودارضایی زنان به دوگونه جود دارد:

خود ارضایی زنان نوع Fonic (ابتدایی) 

خود ارضایی زنان نوع Metic (پیشرفته)

 

 Fonic : در این روش، که عموماً در دختران رایج‌تر از زنان است، فرد از طریق تحریک خارجی پایانه های عصبی موجود در اندام جنسی خود، به حالت انزال رسیده و Sewomen از کیسه های Comflector (کیسه های حاوی ترشحات غدد جنسی) خارج می‌گردد.

 Metic : این روش دقیقاً نقطه ی عکس روش قبل می‌باشد و در این روش، فرد از طریق تحریک داخلی، پایانه های عصبی ناحیه ی تناسلی را به واکنش واداشته و به حالت ارگاسم می رسد.

 متخصصان علم پزشکی معتقدند که هر دو روش (فنیک و متیک) برای سلامت جسم و روان زن، مضر و زیانبار هستند و از هر دو روش باید اجتناب نمود، ولی در مجموع، خودارضایی فنیک زیانبارتر از متیک است.

خود ارضایی زنان

 تحریک آلت تناسلی توسط خود فرد برای تخلیه هیجان جنسی را خود ارضایی یا جلق گویند. اکثر زنان در سنین 13 تا 20 سالگی برای اولین بار اقدام به خود ارضایی می‌کنند. البته برای خود ارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. زنان ممکن است در دهه ۸۰ زندگی نیز خود ارضایی داشته باشند. خود ارضایی همیشه در خانم‌های مجرد دیده نمی‌شود، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خود ارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل مهم خود ارضایی در خانم‌های متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است. خودارضایی به معنای فراهم آوردن شرایط مصنوعی و غیرواقعی جنسی جهت خروج مواد ویتامینی و کربوهیدراتی انباشته شده در اندام تناسلی ست. این مواد ویتامینی و کربوهیدراتی، در مردان Semen (منی) و در زنان Sewomen نام دارد. برخی زنان مثل مردان حداقل یک بار خودارضایی (Masturbation) را در طول زندگی تجربه کرده اند. اینکه از نظر علمی چه میزان از خودارضائی طبیعی و چه میزان آن غیر طبیعی است، هنوز مشخص نشده است. میزان شیوع خودارضایی میان زنان بصورت دقیق مشخص نیست و در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. اما قبل از بررسی پدیده خود ارضایی بایستی بدانیم ارگاسم یا همان رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان به چه صورت است.

 

 

ارتباط ارگاسم و خود ارضایی در زنان

 

ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت می رسد. البته در متون تخصصی ارگاسم به این صورت تعریف می شود: انقباض شدید ماهیچه ای در طی رابطه جنسی که به همراه تغییر در برخی علایم بدنی مانند تغییر در ضربان قلب، تغییر در فشار خون و تغییر در عمق و نرخ تنفس می‌باشد. ارگاسم در زنان به دونوع تقسیم بندی می‌شود.

 

 

ارگاسم کلیتوریس در زنان

کلیتوریس که در قسمت بیرونی دستگاه تناسلی زن قرار دارد. از این رو تحریک این نقطه به یکی از انواع ارگاسم یعنی ارگاسم کلیتوریس منجر می شود. اگر عمل تحریک مستقیما از این نقطه از اندام جنسی زن شروع شود سبب می‌شود تا او حداقل احساس لذت ارگاسم کلیتوریس را تجربه کند.

 

 

ارگاسم واژینال در زنان

اگرچه هنوز بر سر وجود G point (نقطه حساس درون واژن زنان که با تحریک آن به اوج لذت جنسی می رسند) بحث وجود دارد اما ۳۰ درصد از زنان مدعی هستند که تنها در اثر دخول آلت تناسلی مرد در واژن و تحریک شدن این نقطه، ارگاسم های شدیدی را تجربه می کنند.

با دانستن این مسئله که زنان با چه حالت‌هایی و در چه زمان‌هایی به اوج لذت جنسی (ارگاسم) خواهند رسید بررسی دلایل خود ارضایی زنان را بیش از پیش آشکار می‌کند.

 

دلایل خود ارضایی زنان متاهل
یکی از دلایل مهم خود ارضایی در خانم‌های متاهل این است که رابطه جنسی در این زوج مختص برطرف کردن نیازهای جنسی مرد می‌باشد. اکثر مردان ظرف دو دقیقه رابطه واژینال دچار انزال می‌شوند، در صورتی‌که زنان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به ۱۵-۱۰ دقیقه تحریک جنسی با کیفیت مناسب دارند، بنابراین اگر یک زوج اطلاع کافی از نحوه ارضاء جنسی در زن نداشته باشد، زن ممکن است جهت برطرف کردن نیازهای جنسی خود، اقدام به خودارضایی نماید.

از دلایل دیگری که زنان رو به جلق می‌آورند می‌توان به این مورد اشاره کرد که زن‌ها از طریق خودارضایی به‌راحتی می‌توانند تا حد قابل درکی از شدت، عدم تطبیق، نا‌منظم بودن و‌فشار دوران عادت‌ماهانه‌ی خود بکاهند. تا حد قابل درکی می‌توانند وضعیت مناسبی‌را برای خود ایجاد کنند و‌از تنش مربوطه بکاهند.

تعداد قابل ملاحظه از زنانی که خود ارضایی می‌کنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی‌برند، بلکه معتقد هستند که خود ارضایی سبب بهبود استرس و روحیات آنها می‌شود. ولی آن‌ها باید بدانند که خود ارضایی زنان عواقب به مراتب ناگوارتری نسبت به دلایل واهی خود برای خود ارضایی دارد.

 

 

دلیل خود ارضایی خانمها

یکی از دلایلی که خانمها در سنین بالاتر و کمتر از مردان اقدام به خودارضایی می کنند این است که عضو جنسی مرد کاملا مشخص و بیرون از بدن وی است و مرد به راحتی در سنین پائین به حساسیت عضو جنسی خود پی می برد، در صورتیکه اعضاء جنسی منجر به ارگاسم در خانمها زیاد و اکثرا پنهان هستند و تشخیص آنها تا مدتها برای یک خانم مشکل است. مثلا پیداکردن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای بسیاری از خانمها ساده نیست.
برخلاف اکثر  مردان که هدف از خودارضایی در آنها ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی فراوان و تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند، یعنی اگر از یک خانم سئوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می کند ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد:

  • تسکین احساس نا خوشایند در واژن: چون حین ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بیرون می ریزد.
  • تجربه احساس خوشایند: یکی از دلایل اعتیاد به مواد مخدر آزاد شدن هورمون دوپامین با مصرف مواد مخدر است، حین ارگاسم نیز مقداری ماده دوپامین ترشح می شود.

 

  • استفاده از مواد پـورنـوگرافی.
  • بدنبال رویا و یا فانتزی جنسی
  • بهبود خلق و ایجاد آرامش ْ رهایی از استرس
  • تسریع رسیدن به ارگاسم
  • تسکین دردهای دوران پریود
  • عدم خطر حاملگی و یا ابتلا به بیماریهای مقاربتی
  • کنجکاوی جهت کشف نقاط پنهان بدن

به عنوان نکته پایانی بسیاری از خانمهائیکه اقدام به خودارضایی می کنند از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آنرا ترک کنند. اگر دلیل خودارضایی میل جنسی زیاد باشد، امروزه داروهای موثری وجود دارند که بدون آسیب زدن به قدرت باروری و زنانگی، میل جنسی را به مقدار زیادی تعدیل و آنرا قابل کنترل می کنند، طوریکه با مصرف این داروها دیگر میل جنسی برای خانم آزاردهنده نخواهد بود.

پایگاه اینترنتی دکتر محمدرضا صفری نژاد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan