ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

راه های درمان خود ارضایی

  • ۱۰:۵۷

خود ارضایی یعنی چه

غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، ما بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید ۱۰ سال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این دوران در افراد مختلف متفاوت است،گاهی غریزه جنسی در فرد بسیار شدید و آزار دهنده است و فرد اقدام به خودارضایی می‌کند و در بعضی موارد نیز این غریزه چندان شدید نیست.خودارضای مرض تنهایی نامیده شده است. این مطلب به خوبی نشان می‌دهد که تنهایی یکی از زمینه‌های اصلی ابتلای فرد به خودارضایی است. تنهایی یعنی درهم شکستن پیوندهای ارتباطی خودمان با دیگران.

 

جلوگیری از خود ارضایی

 

خودارضایی در بلند مدت می تواند صدمات سنگین و حتی در بعضی مواقع جبران ناپذیری به شخص عامل بزند، هر چند بدلیل آنکه سن انجام خودارضایی معمولاً در دوران نوجوانی و جوانی است اکثر مشکلات جسمی و  عوارض روحی پس از ترک خود ارضایی  از بین میروند. انجام این عمل هم در ادیان مختلف (مخصوصاً اسلام) نهی شده است و هم بر اساس نظر بسیاری از پزشکان انجام این عمل صدمات جسمی و روحی به انسان میزند، پس ترک آن واجب است.

 

 

 

 

خطرات خودارضایی در دختران

خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی ، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی .دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.»

 

اطلاع رسانی و باور های غلط در مورد استمناء

بایستی اطلاع رسانی صحیح به افراد جامعه شود تا زندگی سالم و به دور از تنشی داشته باشند . بسیاری از جوانان جامعه ما به دلیل ارتکاب به عمل خودارضایی دچار ناراحتی های روحی و روانی می شوند و به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق و صحیح ممکن است دست به اعمال نادرستی از جمله خودکشی یا ترک ازدواج برنند که این افراد نیاز به مشاوره دارند . ممکن است این تصور وجود داشته باشد که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نیست که شاید با کاهش فشار جنسی سودمند هم باشد.(حتی گروهی از پزشکان، بخصوص در مقالات غربی چنین عقیدهای را ارائه کرده اند). ولی بایدتوجه داشت که شرب الکل در دین اسلام حرام میباشد، حتی به مقدار کم.

 

در حالی که پزشکان مقدار کم الکل را مضر نمیدانند. ولی انسان پس از درک لذت آن، بدلیل زیاده طلبی ، به مقادیر کم راضی نیست. به همین صورت عمل استمناء و خودارضائی جنسی نیز بتدریج با زیاده طلبی در لذت جنسی و ارضاء ، و بتدریج با افزایش و استمرار آن تبدیل به اعتیاد روحی میگردد. بطوری که بسیاری از جوانان با علم به مضرات آن و تمایل شدید به ترک، وحتی پشیمانی شدید و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نیستند.

 

 

جلوگیری از خود ارضایی

راههای موثر زیادی برای جلوگیری از خود ارضایی و ترک آن وجود دارد . سه نکته‌ی مهم مشترک برای درمان میان همه‌ی عادات از جمله خود ارضایی وجود دارد

یک : در درمان هر بیماری یا ترک هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ی فرد برای درمان و ترک عادت است.

دو : عدم یأس و ناامیدی برای ترک و ایمان به علاج آن.

سه : در نظر گرفتن زمان برای ترک و درمان.

در ادامه بخوانید

بهترین روش ترک خودارضایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan