ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

رازهای ترک خودارضایی

  • ۱۷:۳۳

سلام به دوستان عزیزم میخوام تو این پست مطالب وبلاگ ترک هوس که نویسنده اون مرد صبور هست را بگذارم . اون چیزایی  که مربوط به ترک خودارضایی هست: 

وقتی این وبلاگ رو شروع کردم یک آدم عقده ای و منزوی و تنبل و شدیدا مبتلا به خودارضایی بودم....
وقتی این وبلاگ رو شروع کردم، اینجا یه جور عقده گشایی برای من بود و حالا که بعد از سال ها تونستم ترک کنم، راهیه برای کمک به دیگران چرا که بالاخره پس از 18 سال!!! تونستم رها بشم و به دنیای سالم زندگی برگردم.
قبلا درگیر بیچاره بودم. با تلاش فراوان مرد صبور شدم! و از وقتی به نام جدیدم رسیدم همه چیز داره بهتر پیش میره...
الان زن و زندگی دارم و درآمدم هم ای بدک نیست و خلاصه زندگی می کنم!

 از خاطرات پنهانتان بگویید!

نمی دونم چه خاصیتی است در اعتراف کردن!

در این که بگی من این کار رو کردم و پشیمونم و تکرارش نمی کنم!

جایی خوندم: «خداوند گناهتو نمی بخشه تا زمانی که صریحا اعتراف کنی این کار رو کردی!»

منظور این نیست که جلوی دیگران سبک بشی. آبروی انسان نزد خداوند خیلی محترمه! ولی به خودش بگی حس خاصی داره!

من یکبار این کار رو کردم! شما هم امتحان کنید! اثر خوبی داره!

آرامشی خدایی

مروری بر ترک خود ارضایی سریع!

راستش این سریع به مرور بر می گشت نه به ترک خود ارضایی!!!

ترک خود ارضایی سریع نیست! مراحل زیادی داره! و طول می کشه!

گاهی شما عمل خودارضایی رو کنار می گذارید. ولی چون ذهن شما هنوز درگیره، در ذهنتون مشکل دارید و امکان برگشت شما خیلی بالا است.

باید گام به گام عمل کرد.

گام اول کم کردن تعداد خودارضایی در هفته و کاهش شدید عوامل محرک و تلقین موفقیت به خودتون!

می توانم

تا این مرحله رو جدی اجرا نکنید بقیه مراحل رو نمی تونید درست ادامه بدهید. به نظر من رسوندن خودارضایی به یک بار در هفته این مرحله رو کامل می کنه.

عوامل محرک فقط عکس ها و فیلم ها نیستند. بلکه عطرهای محرک، غذاهای تند و سرخ کردنی، ماهی، پیاز، حلیم گندم و غذاهای پر از پروتئین هم این خاصیت رو دارند. از دوستانی که دائم از این مطالب صحبت می کنند دوری کنید. در اینترنت بیشتر خودتون رو کنترل کنید و تا می تونید فیلتر شکن رو کنار بگذارید. سعی کنید تنها نباشید. بیکار نباشید. و زیاد نخوابید. اگر ورزش رو شروع کنید که چه بهتر.

تلقین موفقیت نیاز به تشریح نداره. با تلقین به خودتون انرژی و امید می دهید و کارتون رو راحت تر می کنید. تلقین باید روزانه صبح و ظهر و شب باشه. مثل مسواک زدن! یک عبارت قشنگ انتخاب کنید و با خودتون مرور کنید. عبارت تاکیدی باشه و بر رهایی شما و سلامت شما تاکید کنه.

به نظر من این مرحله می تونه 4 ماه طول بکشه. پس صبور باشید و ادامه بدید.

 

گام دوم رسوندن تعداد خودارضایی به صفر و تغییر روحیه و ادامه تلقینه.

عبارت تاکیدی

در این گام شما عمل خودارضایی رو کنار می گذارید و با ادامه تلقین و شروع یک فعالیت مثبت اجتماعی-هنری-ورزشی-مهندسی یا ... شروع به تغییر فضای روحی و روانی خودتون می کنید.

ادامه ی تلقین در این مرحله خیلی مهمه چرا که روحیه شما رو تثبیت می کنه. جمله ی تلقین رو عوض کنید و جمله پرانرژی تر و قوی تری به جاش بگذارید. شما رسما در حال جدا شدن از پوسته ی قبلی هستید پس باید شعار جدیدتری داشته باشید.

یادتون باشه ترک محرک های مرحله قبلی رو ادامه بدید. به تفریحات سالم برید و خوش بگذرونید. هر چه در این مرحله شادتر باشید زودتر به عدد صفر خودارضایی می رسید.

این مرحله به نظر من تا 6 ماه طول می کشه و نباید به خودتون خیلی فشار بیارید. صفر کردن خودارضایی کار مشکلیه!

 

گام سوم: تعهد شخصی، توبه معنوی، آزادی روحانی!

عبارت تاکیدی

در این مرحله توبه رو شروع می کنید. ابتدا یک تعهد شخصی باید به خودتون بدید که دیگه به سراغ این مسائل نمی آیید. این تعهد شخصی بزرگترین قولی است که تا به حال به خودتون دادید. این قول رو جدی بگیرید و در طی مراسمی نمادین (در تنهایی، با نوشتن و امضا کردن و احترامات و ... انجامش بدید تاثیرش بیشتره، کمی شبیه نمایش باشه) انجامش بدید.

و اما توبه. بعضی ها فکر می کنند همین که تصمیم گرفتند ترک کنند یعنی توبه کردند! توبه یعنی دیگه این عمل در زندگی شما تکرار نشه! در این مرحله  شما دارای اعتماد به نفس، حس استقلال، قدرت تصمیم گیری و رهایی از عذاب وجدانی خواهید شد که سال ها شما رو تحت فشار قرار داده بود.

در این مرحله و از این به بعد باید نکات قبلی رو حفظ کنید: مراقب تحریک ها باشید، افکارتون رو کنترل کنید، دوستانتون رو دست چین کنید، فعالیت های اجتماعی داشته باشید، تلقین یادتون نره، با خدا مناجات کنید.

این مرحله می تونه تا 2 سال طول بکشه. چرا که باید کلیه روحیه های گذشته رو بشورید و یک آدم جدید بشید. آدمی که پل های گذشته رو خراب کرده و به آینده ای روشن پا می گذاره.

 

یادآوری می کنم ... !

خیلی ها هوس توبه می کنند خیلی ها دوست دارند ترک کنند خیلی ها به خودشون قول می دهند

توبه از خودارضایی

ولی ...

ظاهرا این قول ها بیشتر به بدقولی های تلخی تبدیل میشه

ببینید توبه یک فرآیند ساده نیست. توبه برای ما یعنی قول دادن به خودمون. ولی با کلی بدقولی!

ببینید تعریف توبه اینه:

«توبه از یک گناه  یعنی دیگر آن گناه را تا آخر عمرش تکرار نکند» (حضرت محمد (ص))

برداشتن یک جعبه یا بالا رفتن از یک کوه نیست که شروع کنی و بی وقفه تا تهش بری! به خصوص در مورد خودارضایی که یکی از پیچیده ترین گناهانه و با روانشناسی، تربیت، محیط، شخصیت فرد درگیره!!!

به جای این که در این روزهای عزیز خودتون رو در برابر امری مشکل قرار بدهید و قولی نشدنی (یا سخت شدنی!) به خودتون بدید، به خودتون قول بدید بیشتر برای ترک تلاش کنید.

یادمه یکسال شب قدر دچار شکست شدم. ناراحتی این مساله تا چند روز بی قرارم کرد. ولی کم کم فهمیدم به جای ناراحت شدن از شکست باید روی کم کردنش کار کنم و ذهنم رو آرام و آسوده زیر بار افکار جدید ببرم.

جالب بود که دیشب صحبت های آقای فاطمی نیا از تلویزیون پخش می شد. یک نکته که گفت همین قول ها بود. گفت قول توبه به خودتان ندهید که قول دادن و شکستن بدتر است. سعیتان را بکنید.

و در روایتی که قبلا ذکر کردم آمده که کسی که توبه می کند و هی می شکند و باز ... در نهایت به مقصد می رسد.

 احساس خوش آزادی مداوم!

از اواخر سال گذشته است که احساس می کنم آخرین مراحل ترک را دارم طی می کنم.

مرحله ای که در آن احساس می کنید از مشکلات قبلی جدا شده اید و مسائل جدیدتری دارید که باید حل کنید. مسائلی مهم تر و اساسی تر. احساستان پاک می شود و گمان می کنید که دیگر پاک تر از این ممکن نیست.

دیگر ذهن شما به سمت مسائل گذشته نمی رود. دیگر حاضر نیستید برگردید و تجربه های گذشته را تکرار کنید:

شما آزادید!

 

از تنبلی بیشترین صدمه را می خوریم

جامعه ترک کنندگان خودارضایی جو خاصی داره! همه افسرده اند و خسته. دلزده از این عادت و بهش خو گرفته... همه امیدوارند یا آرزو دارند روزی کنار بگذارند...

تنبلی و بی حوصلگی

بعضی ها مدتی خوب جلو می روند ولی چون خیلی به خودشون فشار میاورند بعد از مدتی کم میارن...

بعضی ها می پذیرند که راه در رو ندارند و تسلیم می شوند!

بعضی ها دنبال ازدواجند و فکر می کنند اینطوری همه مشکلات حل می شوند!

ولی بررسی من نشون داده که بیشترین چیزی که به یک فرد مبتلا صدمه می زنه افسردگی و تنبلیه!

نداشتن روحیه بدترین دردیه که مبتلایان این بیماری بهش دچار می شوند! باید فکری کرد و با ورزش، تلقین مثبت، خواندن کتاب های روحیه بخش و سرگذشت افراد موفق، رواشناسی مثبت گرایی و دیدن فیلم های مثبت ذهن رو آموزش داد که مثبت فکر کنه.

البته اینطوری بهتر به نتیجه می رسیم!

ناشناس
منم بعد از ۵ سال،تونستم ترک کنم!هنوزم باورم نمیشه تونسته باشم این اعتیاد رو کنار بزارم!خیلی زیاد تلاش کردم،بارها زمین خوردم،بیش از هزار بار توبه کردم،بعد از هر سه روز یادم میرفت و مجددا تکرار میشد،افسردگی،بی حوصلگی،خستگی!از زندگیم عقب موندم!ولی تسلیم نشدم!و الان چند ماهه پاکم :) خدایاشکرت!و میخام جبران کنم سال هایی رو ک گذشت :)
سلام خیلی خوشحالم که تونستید این اعتیاد رو کنار بگذارید و به آزادی برسید. امیدوارم که در همه مراحل زندگی تون موفق باشید
ناشناس
خیلی دلم میخواد در مورد یه موضوعی باهاتون حرف بزنم،در واقع نیاز ب مشورت دارم!
خوشحال میشم اگر بتونم کمکی کنم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan