ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

رابطه جنسی مجازی

  • ۰۹:۰۶

برقراری ارتباط جنسی از طریق تلفن جلوه خوشایندی در میان مردم ندارد . دلایل این امر بسیار متنوع و ریشه ای است و نمی توان به طور مطلق راجع به آن صحبت و اظهار نظر کرد. بسیاری از روانشناسان آن را رفتاری بیمار گونه می دانند و اثرات روانی سوء آن را بسیار غیر قابل جبران...

روابط مجازی

اگر به سایتهای اجتماعی و چت روم انها مراجعه کرده باشید به دلیل مجازی بودن فضا و آرامش خاطر افراد، در مورد هرنکته ای صحبت می شود، اما بخش اعظم حرفهای نوجوانان و جوانانی که اینترنت به راحتی و بدون کوچکترین کنترلی در دسترس آنها قرار دارد رابطه جنسی  است، آن هم رابطه جنسی از نوع تلفنی یا چتی!

اینکه شنیدن کی بود مانند دیدن را در این رومها می توان به راحتی درک کرد، جوانان به گونه ای بی پروا در مورد روابط صحبت می کنند که گویی بارها این رابطه را تجربه کرده انند، اما آیا اینگونه رفتارها می تواند به نوعی انحراف جنسی قلمداد شود یا خیر؟

با دبیر انجمن حمایت سلامت بهداشت و روان جامعه، جناب آقای دکتر ناصر قاسم زاده به گفتگو نشستیم و نظرات ایشان را جویا شدیم. ایشان اعتقاد دارند که رابطه جنسی  تلفنی و رابطه جنسی  چتی یک نوع انحراف جنسی و بیماری روانی است که با در نظر گرفتن شرایط بیمار و حالات و روحیات وی در طبقه بندی های خاصی قرار می گیرد. هرگونه لذت جنسی که به غیر از روال عادی رابطه جنسی، اعم از شنیدن صدا، شناسه های خاص و... که منجر به ارضاء و خودارضایی شود نوعی بیماری جنسی به شمار می آید.

علت روابط جنسی مجازی

دلایلی که اغلب جوانان به این نوع رابطه جنسی گرایش پیدا می کنند را دکتر قاسم زاده اینگونه بیان می کند، بخشی از جامعه به دلیل داشتن نیازهای جنسی و عدم امکان ارتباط جنسی واقعی ودرست به این گونه رفتارها و روابط جنسی مجازی رو می آورند، عده ای هم به دلیل داشتن احساس گناه و معذورات اخلاقی ناخودآگاه به این سمت وسو کشیده می شوند، داشتن اعتقادات مذهبی و نوع تربیت خانوادگی نیز می تواند جوانان را به سمت رابطه جنسی تلفنی و اینترنتی سوق دهد. درصدی هم هستند که به دلیل نداشتن اوقات فراغت سالم و درست نمی توانند بر غریضه خود غلبه کنند و راه های کنار آمدن با غریضه جنسی خود را پیدا نمی کنند که احتمال خطا رفتن در این افراد به مراتب بالاتر از دیگران است، چه بسا اگر جوان بتواند اوقات فراغت خود را به نحوی مناسب و درست پر کند بخش قابل توجه ای از نیازهای جنسی آن به بیراه و حاشیه کشیده نخواهد شد و شاید اصلا به آن فکر هم نکند.

مرگ روحی

البته دکتر قاسم زاده این رفتارها در آغاز سنین نوجوانی وجوانی به دلیل دوران بلوغ و در معرض رشد بودن فرد را کمی طبیعی می داند، اما اگر این رفتار در سنین بالاتر به عادت تبدیل شده باشد زنگ خطری جدی برای فرد غلمداد شده و باید به درمان نزد یک مشاور یا روانشناس بپردازد. دکتر قاسم زاده به این نکته نیز اشاره می کند که عده ای از کارشناسان که در مورد رابطه جنسی تلفنی واینترنتی می گویند در مقابل رفتارهای پر خطر جنسی رابطه ای سالمتر به نظر می آید باید گفت، رفتار پر خطر جنسی مرگ جسمی را رقم می زند اما باید این را متذکر شویم که انحراف جنسی که راجع به آن صحبت شد نیز مرگ روحی برای فرد به وجود می آورد که با هم تفاوت آنچنانی ندارند.

با توجه به مواردی که ذکر شد پر واضح است که رابطه جنسی تلفنی و یا اینترنتی عملی کاملا نکوهیده چه از نظر شرعی و چه از نظر اخلاقی است و باعث صدمات شدید روحی در افراد خواهد شد، جوانان به این نکته که پزشکان و روانشناسان بر آن تاکید دارند توجه کنند که رابطه جنسی تلفنی می تواند در آینده و پس از ازدواج مشکلاتی اعم ازهم بستری و عدم ارضاء جنسی از راه طبیعی به وجود آورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan