ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

بهترین روش ترک خود ارضایی

  • ۲۰:۲۴

ممکن هست بارها برای ترک خودارضایی اقدام کردید و مدام با شکست مواجه شدید. اگر شما توانایی ترک خودارضایی را نداشته باشید با مشکلات زیادی روبرو می شوید. شما می خواهید بهترین خودتان باشید ، خوشحال تر باشید ، آرام تر باشید ، انرژی بیشتری داشته باشید ، اجتماعی تر باشید ، سلامتی روحی و جسمی بهتری داشته باشید ، جذاب تر باشید و خودارضایی مانعی برای شماست.

 

بهترین روش ترک خود ارضایی چیست ؟ 

خود ارضایی (استمناء برای مردان و استشهاء برای زنان) یکی از روش‌های انحرافی ارضای میل جنسی است، این عمل با انگیزش و تحریک اندام جنسی شخص از سوی خودش و یا آلات مصنوعی انجام می‌گیرد و معمولاً انجام آن تا رسیدن به لذت جنسی ادامه پیدا می‌کند که در مردان همراه با بیرون پاشیدن منی و در زنان بصورت اسپاسم (سفتی عضلانی) همراه با لذت شدید در ناحیهٔ مهبل می‌باشد. خود ارضایی را عموماً انجام این عمل توسط خود شخص در نظر می‌گیرند اما تحریک آلت توسط فردی دیگر البته بدون آمیزش جنسی (معمولاً با دست) را نیز خود ارضایی گویند. تمایلات جنسی خوب هستند و برای سلامت بدن ضروری هستند اما اگر در مسیر نادرست قرار گیرند کاملاً نتیجه برعکس خواهد بود.

 

خود ارضایی چیست؟

خود ارضایی نوعی تحریک مکانیکی در دستگاه تناسلی است؛ به نحوی که فرد عمداً با خود کاری می‌کند که به تخلیه هیجان منجر شود. این موضوع در میان دختران و پسران و متأسفانه حتی در میان زنان و مردان آمار تلخی دارد و تلخ تر از آن عوارض بسیار بد این مشکل است؛ چرا که افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس شده و عوارض آن بروز می نمایند.
همان طور که می دانید خود ارضایی یک گناه است ولی باید بدانید که این مسئله تنها در میان مسلمانان مطرح نمی شود و کشورهایی با ادیان غیر از اسلام هم به شدت از لحاظ علمی با این رفتار مخالف هستند. چرا که این گناه مستقیماً با جسم در ارتباط بوده و به همین دلیل روح را نیز مورد حمله قرار می دهد.

 

بهترین راه ترک خود ارضایی چیست؟

استمنا یکی از راه های انحرافی در ارضای میل جنسی است که متاسفانه امروزه نسل جوان را به خصوص در وضعیت فعلی جامعه و دشوار بودن امر ازدواج، در معرض آسیبهای جدی قرار می دهد؛ از اینرو، می توان آن را نوعی انحراف جنسی یا بیماری نامید که نیاز ضروری به درمان دارد. گر چه درمان واقعی این عادت ناپسند، تنها از راه ازدواج ممکن است، اما ارائه اطلاعاتی در باب زشتی و پیامدهای این عمل و همچنین روش های کنترل و درمان آن می‌تواند تاحدودی در ترک یا کاهش ابتلاء به این عمل ناشایست، مؤثر باشد و هدف این مقاله نیز همین می باشد.

 

راه ها و روش های ترک خودارضایی

شیوه های زیادی برای ترک خودارضایی پسران و دختران وجود دارد. که بسیاری از انها برای هر دو مشترک می باشد.

ایمان داشته باشید که می تونید ترک کنید و ترک خودارضایی را چیز سختی ندونید ، می تونید از تجربیات کسانی که ترک کردن استفاده کنید.

روزه: روش بسیار خوبی برای ترک خودارضایی می باشد.با روزه و تمرین دادن نفس ، قدرت بیشتری برای غلبه بر وسوسه ها پیدا می کنید.

ممکنه راه و روش های ترک خودارضایی که در سایت های مختلف وجود داره برای شما جواب نده. نا امید نشید. نقاط ضعف خودتون را بشناسید و با انعطاف پذیری یه روش جدید برای ترک خودارضایی امتحان کنید.

صبور باشید. اکثر کسانی که خودارضایی را میخوان ترک کنند دنبال راه و روش سریع ترک اون هستن. ترک خودارضایی بستگی به اوضاع روحی و ذهنی شما داره . اگر امادگی نداشته باشید ممکنه زمان بر باشه. پس صبور باشید و روش ترک خودارضایی را ادامه بدید.

 

شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشه که بهترین راه ترک خودارضایی چیه؟

سایتها و وبلاگ های زیادی هستند که دستورات و گام هایی را به عنوان بهترین راه و شیوه ترک خودارضایی معرفی می کنند. این سایتها راه ها و شیوه های عمومی و کلی ترک خودارضایی را می نویسند. مطمئنا محتوای چنین سایتهایی مفید هست خصوصا اگر  دستورات و نوشته های آن عملی شود. بهترین راه ترک خودارضایی در هر فردی می تواند متفاوت باشد. بهترین کسی که در ترک خودارضایی می تونه به شما کمک کنه خود شما هستید. شما خیلی خوب می دونید که در چه مرحله ای هستید . چه نقاط ضعف و چه نقاط قوتی دارید. برای تغییر خواستن لازم هست. این خواستن را باید پر و بال دهید و با تمام وجود شروع به تغییر کنید.

 

یکی دیگه از چیزهایی که بسیار موثر هست ، استفاده از تجربه دیگران هست. اینکه بدونید افرادی هستند که تونستن خودارضایی را کنار بگذارن و زندگی موفقی دارند.

 

 

 

اعتیاد به خودارضایی اقتدار شخصیتی شما را نابود می کند.


به خودتان قول می دهید" که این آخرین باری بود که خودارضایی کردم " و باز دوباره زیر قولتان می زنید
تصمیم می گیرید که خودارضایی را به طور کامل ترک کنید ولی به اندازه کافی برای مقابله با وسوسه ها پایدار و محکم نیستید.
شما خود واقعی تان نیستید و احساس می کنید که چیزی بسیار قوی شما را کنترل می کند و باعث خودارضایی می شود، حتی اگر درونتان بخواهد مقاومت کند. 
روزتان را با خواب آلودگی ، خشم، سردرگمی ، ناامیدی ، بیهودگی و تنبلی می گذرانید.

با ناامیدی می خواهید عادت خودارضایی را کنترل کنید ولی این توانایی را در خود نمی بینید که آن را ترک کنید.

 

 

بهترین روش برای ترک خودارضایی

 

بهترین روش خلاص شدن از خودارضایی را تنها خود شما می دانید. در واقع شما بهترین کسی هستید که می توانید به خودتون کمک کنید تا از شر خودارضایی رها شوید. شما برای ترک خودارضایی نیاز هست که همه وجودتون را بسیج کنید . همه اعضای بدن ، چشم ، گوش ، زبان و  ذهن تان و هر چه بدان می اندیشید و روح تان ...

علت شکست های پی در پی این هست که بخشی از وجودتان غفلت می کند و شما دقیقا از همان مسیر ممکن هست بارها ضربه بخورید. پس اگر در پی بهترین روش ترک خودارضایی هستید پیشنهاد می کنم خودتان را ارزیابی کنید و نقاط ضعف خودتان را شناسایی کنید و این بار مسلح تر برای ترک خودارضایی اقدام کنید. اگر به دنبال بهترین روش ترک خودارضایی هستید ، بدانید که آن در دستان خود شماست. 

 

بهترین روش ترک خودارضایی

 

جهاد با نفس ، جهاد اکبر

بی جهت نیست که می گویند جهاد با نفس ، جهاد اکبر هست. ترک خودارضایی تنها ترک یک اعتیاد ، عادت و عمل نیست بلکه ترک تمامی اعمالی هست که شما را به سمت خودارضایی می کشد. علت بسیاری از شکست ها در ترک خودارضایی این هست که فرد تنها می خواهد خودارضایی نکند ولی در مقابل محرک های جنسی و وسوسه ها هیچ مقاومتی نمی کند و همینطور حالات روحی خود را مدیریت  نمی کند. یادتان باشد با ساده گرفتن گناهان کوچک و وسوسه ها و پرو بال دادن به آنها نمی توانید خودارضایی را ترک کنید.  

 

برنامه ریزی

اگر روزتان را بدون برنامه شروع می کنید و هدفی در زندگی ندارید وضعیت خطرناکی دارید. برنامه ریزی داشته باشید ، هدف گذاری کنید . هر شب قبل از خواب لیستی از کارهایی که فردا باید انجام دهید بنویسید. لیستی از هدف های تان را بنویسید و آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید. طوری که هر روز بتوانید بخشی از آن را انجام دهید. شکستن و کوچک کردن برنامه ها و هدف های بزرگ به شما کمک می کند که آن را آسان تر  انجام دهید وانجام آن  انگیزه و لذت بیشتری  خواهد داشت. خلاصه که وقتتون را باید استفاده کنید و فرصتی برای افکار منفی و مزاحم و محرک نداشته باشید.

 

سوالی که برای همه ما هست. ایا دارویی داره؟ ایا دعایی چیزی هست بخونیم رفع بشه؟ یعنی میشه ؟ شاید بشه 

خیلی از این سوالها تو ذهن ما هست. حالا من نظر خودمو میگم. من بارها شکست خورده بودم و این تصور برام ایجاد شده بود که دیگه ترک خودارضایی برام غیر ممکن هست. بعد از هر شکست منتظر شکست بعدی بودم. ترک تنها برام یه ارزو بود. ناامیدی و افسردگی، بی ارادگی تمام وجودم را فرا گرفته بود. طوری که هیچ درد و دلی نمی تونست من را اروم کنه(حتی با خدا حرف زدن؟)، چرا؟ 

چون نمی خواستم چون نا امیدی افسردگی بی ارادگی شرایط محیط و استرس ومشکلات و ... را بهانه می کردم . بله من هرگز فکر نمی کردم که ترک خود ارضایی واقعیت داره و ممکنه و این سوال تو ذهنم بود" چطور میشه ترک کرد" با این شرایط من این سوالی عبث و بیهوده بود. من هیچ وقت تصمیم قاطع نگرفته بودم. شیرینی گناه و پشیمانی را با هم تجربه می کردم و هرگز نخواستم ترک کنم.  شاید چند روزی دوام میاوردم اما با طرز نگاه(به خاطرافسردگی شدید و نا امیدی) من به این مساله دوباره خراب می کردم.


 باید طرز فکرم را عوض می کنم و ترک خودارضایی را برای خودم واقعیت ببینم نه یک ارزو. و یاد گرفتم قاطع تصمیم بگیرم. خواستم و در این مدت خیلی وسوسه شدم اما به یاد تصمیمم بودم ومبارزه کردم .به این مسئله که برام خیلی بزرگ بود ، مسلط شدم. هدف های والایی برای خودم در نظر گرفتم. 

دیدتون را به این مسئله عوض کنید مطمئن باشید نتیجه می گیرید. باورها مون را باید ریشه دار کنیم تا در برابر هیچ طوفانی قامت خم نکنیم.
والسلام

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan