ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

استمنا

  • ۲۰:۲۶

استمنای زنان و مردان چگونه است؟ خود ارضایی که از آن به استمنا یاد می شود از گناهان کبیره و حرام است. خودارضایی مردان و پسران را استمنا می گویند و خودارضایی زنان و دختران را استشها می گویند.

 

جلق یا خود ارضایی که از آن در متون دینی به استمنا تعبیر می آورند، عبارت است از: این که انسان با خودش کاری کند که از او منی خارج شود (جنب شود) این کار ممکن است با لمس کردن بدن خود، نگاه کردن به منظره های شهوت آلود (عکس، فیلم و ...)، یا مطالعه ی کتاب ها و مطالب شهوت انگیز (داستان، رمان و ...)، یا گوش دادن به مطالب شهوت انگیز (نوار، تلفن و ...) و یا فکر و خیال در امور شهوانی به قصد بیرون آمدن منی، صورت گیرد که در هر صورت حرام است و از گناهان کبیره محسوب می شود.

استمنا
استمنا یا اونانیسم یا ماستور باسیون یا خود ارضایی یا به اصطلاح عوام جلق عبارت است از رابطه جنسی فرد  با خودش  تا جایی که ارضا شود  که بیشتر همراه با خیال بافی و خیال پردازی های جنسی  صورت می گیرد . استمنا  در قبل از ازدواج و حتی بعد از ازدواج و بیشتر در مردان شایع است . زمان اولین استمنا در افراد مختلف گوناگون است و حتی استمنا  در کودک ۲ ساله نیز گزارش شده است. انسان تنها موجودی نیست که استمنا می کند، و  در میمونها نیز مورد استمنا مشاهده شده است .

 

 

استمنا در بعد از ازدواج :

استمنا بعد از ازدواج بدلیل عدم رفتار جنسی مناسب زوجین صورت می گیرد و می بایست فرد را با ایجاد رویه درست زناشویی به روال عادی بازگرداند.البته در زمان بارداری و در هفته های آخر بارداری نیز خود ارضایی در مردان دیده می شود.

 

حالات روحی افراد بعد از استمنا:

فرد پس از استمنا خود را آدم ضعیف النفسی می یابد و تا حدودی خود را مریض و متفاوت از دیگران احساس میکند.پس از استمنا بارها به خود قول می دهد که دیگر این کار را نکند ولی مجدداً تکرار می گردد!  این امر باعث می شود که فرد فکر کند اراده نداشته و خود را ضعیف احساس کند.بعضی افراد بعد از استمنا بستگی به نوع تربیت و اخلاقیات خود دچار عذاب وجدان نیز می گردند. البته بهتر هست بگیم احساس گناه ، بیشتر افراد بعد از استمنا دچار احساس گناه می شوند.

 

آیا آثار استمناء بعد از ترک از بین میره؟

من پسری هستم 17 ساله . 2 سال هست که استمنا را انجام میدم گاهی وقتا روزی 5 بار هم شده که اینکارو انجام میدم.. و در طی این مدت آثار استمنا را در خودم حس نمیکردم...اما حدود 3 هفته ای هست که یکدفعه عوارض استمنا ظاهر شدند...از همه بیشتر آثار روحی اون هست که اذیتم میکنه...انگار خودم نیستم یه ادم دیگه شدم و وقتی میخوام به یه موضوع فکر کنم اصلا تمرکز ندارم و نمیتونم...حتی سر کلاس درس نمیتونم گوش بگیرم ...یعنی اینقد کم انرژی و بی حال شدم...حافظم ضعیف شده ... احساس افسردگی دارم و الان حدود یک هفته هست که ازش دور شدم و میخوام ترکش کنم...میخواستم ببینم آثار از بین میره و نشاط و روحیه من بر میگرده؟؟طی چه مدت .؟خواهش میکنم هر چه سریعتر به من پاسخ بدید شاید روحیم برای ترکش بهتر بشه.با تشکر.

 

پاسخ : اینکه متوجه زشتی استمنا و عوارض  آن شده‌ و تصمیم به ترک گرفته‌اید، خیلی خوب است. خود را دست کم نگیرید و عزت نفس داشته باشید . جان تان را بزرگ تر از آن بدانید که در مقابل این عمل زشت ذلیل شوید. از بین رفتن اثرات عادت زشت خودارضائی بستگی به مدتی که شخص به آن گرفتار بوده، تعداد دفعات انجام آن و قدرت بدنی دارد. اثرات در بدن افراد متفاوت است. اما خوشبختانه بیش تر اثرات سوء آن با ترک این عمل از بین خواهد رفت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan