ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

خود ارضایی و باورهای غلط

  • ۱۶:۴۱

این نوشته باورهای شما را درباره خودارضایی برای همیشه تغییر می‌دهد!

موضوع خودارضایی از آنجا که در جامعه ایرانی و فرهنگ کنونی ما، مسئله‌ای کاملا تابو بوده و حرف زدن درباره آن همواره با گَزیده شدن لب‌ها به نشانه خجالت همراه است، نوشتن درباره آن نیز، کمی برای نگارنده چالش برانگیز بوده و در تلاش است با رعایت ملاحظات، حق مطلب را ادا کند.

اما از آنجایی که هدف این است که به مخاطبان این نوشته حتی اندک، کمک کنم، نکاتی را پیرامون این مسئله مطرح می‌کنم تا شاید روزنه‌ای باشد برای بهبود اوضاع و درک بهتری از این امر.

خواهشمندم نظرات خودتان را در انتهای نوشته حتماً ، لطفاً ، مطرح کنید.

خودارضایی و فشار باور‌های مذهبی

از آنجایی که درصد زیادی از افراد جامعه ایرانی مسلمان -نه مذهبی- هستند، اغلب با باورهایی دست و پنجه نرم می‌کنند که در برخی موارد همچون موضوع همین مطلب، فرد را دچار تناقض و فشار روحی زیاد می‌کند.

مطلب را اگر بخواهم ساده مطرح کنم، شاید باید نوشت: در بین ما ایرانی‌ها، امر خودارضایی بسیار زشت، گناهی بزرگ(از دیدگاه مذهبی) محسوب می‌شود.

این درحالی است که گروه بسیار بزرگی روزانه و هفتگی با آن درگیر هستند و به نوعی خارج از کنترل به آن می‌پردازند.

اما نکته‌ای که نیاز است در این بخش برای‌تان بنویسم، درباره فشار روحی زیادِ این تناقض‌ها است که بسیاری را دچار و پریشان می‌کند.

فردی را تصور کنید که در دوره‌ی جوانی زندگی خود، میل جنسی بسیار فعالی دارد و به واسطه‌‌ی شرایط، تحت فشار بسیار زیادی برای پرداختن و پاسخگویی به این نیاز قرار می‌گیرد.

منظورم به این موارد است:

  • فشار باور‌های مذهبی و تکرار جملات خودتلقینی که: این کار گناه است! تو از خدا دور شده‌ای!
  • فشار‌ باور‌های غیرعلمی همانند: امکان نازایی، کاهش توان جنسی و...
  • فشار پنهانی بودن این امر و ترس از آشکار شدن آن پیش افراد نزدیک خانواده
  • فشار حرف‌ نزدن درباره‌ی مشکل به واسطه‌ی تابو بودن آن و احساس تنهایی
  • فشار فراهم نبودن گزینه‌های طبیعی و جایگزین به واسطه‌ی شرایط کنونی جامعه
  • سخت‌بودنِ پرداختن به راه‌ حل های طبیعی به واسطه‌ی دور از دسترس بودن آنها

و...

این موارد را که مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که به دلیل وجود چنین فشار‌هایی، فرد این موضوع را اغلب بزرگترین مشکل زندگی خود می‌پندارد. و همه‌ی شکست‌ها و سرخوردگی ها را به آن نسبت می‌دهد. گویی برقراری این رابطه‌ی علیت، رُکن اصلی تفکرات گروه مخاطبِ این مقاله قرار دارد. آنها همه‌ی تقصیرات را برگردن این موضوع می‌اندازند.

راه حل برای رهایی از مشکلات خودارضایی چیست؟

برای آنکه بتوان این گروه را از این فشار بسیار زیاد خارج کرد، قدم اول آگاهی دادن صحیح و کافی درباره این موضوع است!

در همین بخش از مطلب، نکاتی را برای شفاف‌سازی برخی باور‌های غلط درباره موضوع خودارضایی عنوان می‌کنم:

  • خودارضایی سبب نازایی و اختلال در تولید اسپرم نمی‌شود! بلکه مشکلاتی همچون زودانزالی و مشکلات نعوظ را در موارد حاد بروز می‌دهد. که هردوی آنها امروزه به صورت کامل درمان می‌شوند! پس نگرانی ای از بابت بچه‌دار نشدن به دلیل پرداختنِ نرمال به این مورد، نداشته باشید.
  • خودارضایی در باور‌های مذهبی یک مسئله تابو است. اما با دیدگاه علمی، رفتاری قابل درک در مقابل شرایط حالِ حاضر جامعه و گروه مخاطبِ این مقاله، می‌باشد. این بدین معناست که بروز این رفتار به اندازه نرمال می‌تواند از نظر بیولوژیکی کمک کننده نیز باشد.
  • خودارضایی سبب بی‌حوصلگی برای درس خواندن نمی‌شود! بلکه فشارهای روحیِ مربوط به این امر، مشکلاتی این‌چنینی را ممکن است ایجاد کنند. در بسیاری از بررسی‌های روانشناختی، مشخص می‌شود که فرد به دلیل باورهای غلط --که در همین قسمت درحال شفاف‌سازی‌شان هستیم-- اغلب دچار بحران‌های روحی و مشکلاتی چون بی‌حوصلگی، بی‌حالی و افسردگی می‌شود. پس پرداختن به خودارضایی، خود مسبب این مشکلات نیست. بلکه بروز تناقض‌ها، سرکوب‌های درونی و وسواس‌های فکری این مشکلات را ایجاد می‌کند.
  • هر مشکلی که در زندگی دارید، تقصیر خودارضایی نیست! ذهنیت افرادِ مخاطبِ این مطلب، به گونه‌ای رشد می‌کند که همیشه آماده‌ی نسبت دادن مشکلات خود به این مورد هستند. این کاملاً اشتباه است و باید بررسی روانشناختی صورت گیرد.


باورهای درست درباره‌ی خودارضایی

  • خودارضایی می‌تواند سبب بروز مشکلات در نعوظ و مشکلات زودانزالی شود.( در موارد حاد و با تشخص پزشک)
  • خودارضایی می‌تواند مشکلات روحی ایجاد کند. زمانی که درک درستی از آن نداشته باشید و تناقض‌های مذهبی و غیرمذهبی را نتوانید رفع کنید.
  • خودارضایی می‌تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.
  • خودارضایی شما را حریص‌تر نسبت به مسائل جنسی می‌کند. برخی این مسئله را همانند خوردن آب شور مثال می‌زنند که هرچه بنوشی باز تشنه‌ای.


آنچه باید انجام دهید

اگر با خودارضایی دست و پنجه نرم می‌کنید، سعی کنید آن را بپذیرید و به خود حق دهید که در شرایط کنونی، چاره‌ای جز این نیست. هرچند خویشتن‌داری همواره توصیه می‌شود.

اگر احساس گناه می‌کنید، به یک مشاور مراجعه کنید تا در این باره به شما کمک کند.

اگر فکر می‌کنید در حال صدمه زدن به خود هستید، به یک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید تا پاسخ سوال شما را شفاف سازد.

اگر می‌توانید شریک جنسی داشته باشید، سریعاً رابطه‌ی جنسی را جایگزین این مورد کنید.


کلام آخر

این مطلب با هدف پرداختنِ موردی به بعضی باورهای غلط درباره خودارضایی نوشته شده است و هیچ تشویقی نسبت به انجام این امر ندارد. هرگونه برداشت این‌چنینی مخالف با هدف نگارنده خواهد بود.

خودارضایی فارغ از بررسی مذهبی، از نظر علمی برای میزان محدود مشکلی ندارد. چون فرد از فشار روحیِ تشنگی جنسی رها می‌شود و می‌تواند سیستم بدن خود را متعادل کند.

خودارضایی در فرهنگ ما تناقض‌هایی را ایجاد می‌کند که توصیه‌ی اکید نویسنده به شما، رفتن به جلسات روانشناسی و صحبت با مشاور است. تا بتوانید این تفکرات مثبت و منفی را، به شکل درست مدیریت کنید.

وسواس‌های فکری بخش بزرگی از مشکلات بی‌حوصلگی و افسردگیِ ناشی از خودارضایی را دچار می‌شوند. برای درمان وسواس‌های فکری، به مشاور روانشناس مراجعه کنید.

خودارضایی فعالیتی غیرطبیعی بوده و هرگز در مقایسه با رابطه جنسی، طبیعی نخواهد بود.

اگر بتوانید شرایط انجام رفتارهای طبیعی را فراهم نکنید، خودارضایی یک راه‌حل موقتی است. و جنبه رفع نیاز کلی ندارد.

در بسیاری از افرادی که سال‌ها به خودارضایی مشغول بوده‌اند، هنگام مواجهه با رابطه طبیعی، مشاهده می‌شود که آنها آنطور که باید نمی‌توانند رابطه‌ی باکیفیتی برقرار کنند. این موضوع، با دانش جنسی کافی و آموزش‌های لازم، کاملا برطرف می‌شود و رابطه‌ای با خودارضایی ندارد. اما لازم است بدانید که مدتی پیش از شروع رابطه‌ی طبیعی، نیاز است خودارضایی را به طور کامل کنار گذاشته و سیستم بدن خود را آماده‌ی رابطه‌ی جنسی سالم کنید.

خودارضایی با کمک مشاوره روانشناسی، کاملاً قابل حل است. اما اغلب با پرداختن به روابط سالم جنسی، خود به خود کنار گذاشته می‌شود.


در آخر شایان ذکر است که کلیه‌ی موارد ذکرشده در این مقاله، براساس مشاهدات، تحقیقات و جلسات حضوری با مشاورین مربوطه نوشته شده اند و هرگز نباید خواندن آنها شما را از مراجعه به مشاور بی‌نیاز کند.
این مطلب به اشتراک گذاری دانسته‌های نویسنده در همین رابطه بوده و هرگز یک مقاله‌ی علمی محسوب نمی‌شود.
منبع:https://virgool.io/@jooyanbagheri/khoderzayi-v6qb7g6ksqyo
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan