ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

چرخه معیوب خودارضایی

  • ۱۰:۱۶

مطلبی را نوشتم که فکر می کنم یکی از بزرگترین مشکلات در شیوه برخورد با شکست ها و ترک خود ارضایی هست. امیدوارم مفید باشه


چرخه معیوب خود ارضایی:
این چرخه معبوب برای بیشتر کسانی که خود ارضایی را به صورت افراطی انجام میدن خصوصا کسانی که مذهبی هستند ، احساس گناه می کنند و حس خوبی نسبت به خودشون ندارند ، رخ میده 
توجه : احساس گناه خوبه در صورتی که باعث بشه دیگه طرف گناه نریم و ارادمون راسختر و محکم تر بشه برای ترک گناه، ولی وقتی این احساس گناه   موجب تکرار اشتباه بشه خود عامل گناه می شه. پس باید تمرین کرد که از احساس گناه استفاده کرد برای رسیدن به هدف نه اینکه خودمون را مرتب سرزنش کنیم و با ایجاد حس بی ارادگی و سستی و ناامیدی در گناه غرق بشیم. 


 

چرخه معیوب خود ارضایی اینطور هست که فرد مبتلا برای رفع تنش ها و حالات روحی بد خود ارضایی رو انجام میده . در واقع خود ارضایی هم موثر واقع میشه اما به صورت مقطعی و لحظه ای(چرا که در خودارضایی فرد از لحاظ روانی ارضا نمیشه و این مشکل سازه). بعد از خود ارضایی حس هایی که باعث انجام خودارضایی شده بود ، دوباره پدیدار میشه (این بار همراه با حس گناه و حس بدی که فرد نسبت به خودش داره ) و این حالت روحی خراب عاملی قوی برای خود ارضایی دوباره هست. و این هست که فرد در خودارضایی غرق میشه و حس بی ارادگی و بی ارزش بودن را در خودش به وجود می یاره و اینطور میشه که چرخه معیوب مدام تکرار میشه 
 
چرخه معیوب خودارضایی
 
، بیشتر افرادی که مدت زیادی به خود ارضایی دچار بودند می خوان که به صورت ضربتی و یکباره ترک کنند این خیلی خوبه ولی مشکل در مواجه شدن با شکست هاست. بیشتر افراد در مواجه شدن با شکست در لاک افسردگی و سرزنش خودشون فرو می روند که این خود چرخه معیوب هست و فرد هرگز نمی تونه با تلاش های مقطعی ، موفق به ترک بشه ، درست مثل کسی که در باتلاق دست و پا میزنه . 
بهترین راه حل به نظر من این هست که این چرخه معیوب از هم باز بشه و تبدیل به منحنی ای بشه که به سمت رهایی و موفقیت صعود میکنه
با تغییر نحوه برخوردتان نسبت به احساسات، روند ترک بهبود پیدا می کنه . شکستها در این حالت نیز وجود دارد ولی فرد به جای سرزنش و ناامیدی ، با امید به راهش ادامه می ده > در این حالت ترک کردن در کمترین زمان ممکن خواهد بود.


 
اگر شما خودتون را در ترک خودارضایی ناتوان می بینید ، نیاز هست که بیشتر نقاط ضعف و قوت خودتون را بشناسید و با تلاش ، امید و روحیه بالا به راهتون ادامه بدید و شیوه مقابله با شکست ها را به طور صحیح یاد بگیرید و با خودتون رفتار خوبی داشته باشید و ارام ارام از این باتلاق بیرون بیایید.
اگر شما روحیه قوی و شاد دارید و شیوه صحیح مقابله با مشکلات روحی و درونی خودتون را می شناسید ، بهتون تبریک میگم . شما می تونید این عادت را به یکباره ترک کنید.میشه گفت شما با شناختن نقاط قوت و نقاط ضعف خودتون می تونید بهترین راه و روش ترک خودارضایی را پیدا کنید.
خیلی خوبه که بتونیم همیشه محکم و استوار باشیم و هدف را ببینیم. حتی اگر بارها زمین خوردیم باز پاشیم و به راهمون ادامه بدیم.و اینطوری تندیس زیبایی از خود و زندگیمون بسازیم این در همه مسائل هست و در ترک عادات بد نیز نکته خیلی مهمی هست.
 
شادی ، ارامش ،تولدی دوباره و بهترین ها در انتظار ماست
فقط باید قدم اول را برداریم
 

دلیل اصلی اینکه به طور افراطی خود ارضایی می کنید این نیست که خود ارضایی احساس لذت بخشی تولید می کند. عمیق به درون خود رجوع کنید. شاید شما برای فهمیدن احساستتون نیاز به درمان داشته باشید.....

 

اول بفهمید چه احساساتی باعث میشن به سمت خود ارضایی برید. عواملی مثل تنهایی ، بی حوصلگی ، تنش روحی ، افسردگی و .... 

ابتدا باید این احساسات را شناسایی کنید 
در مرحله بعد باید روش صحیح مواجه شدن را یاد بگیرید. مثلا در مورد بی حوصلگی ، برنامه ریزی و سرگرم شدن به کاری می تونه موثر باشه. و یا در مورد تنش های روحی، به جای فرار کردن میشه به مرور به طور صحیح انها را پذیرفت و سنگینیشون را هم به دوش نکشید.
در صورتی که مسئله حادی هست مراجعه به روانشناس می تونه موثر باشه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan