ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

روابط جنسی والدین و کودکان

  • ۰۹:۲۹

روابط والدین در حضور کودک

والدین باید تمام روابط خود را خصوصا روابط جنسی خود را در مقابل فرزندان کنترل کنند ، چرا که نگاه های کودک به رفتار جنسی والدین موجب تحریک جنسی او می شود و این تحریک ابتدا با سوالات مبهم و گاه تقلید بعضی از حرکات والدین و انجام ان با عروسک و اسباب باز ی خود شورع می شود و  در مراحل بعد معمولا کودک با سکوت همه رفتارهای جنسی را تعقیب می کند و در مراحل مختلف حالاتی برای او پیش می اید:

 

·         با دیدن بعضی از رفتارهای جنسی غریزه او بیدار شده است.

·         این بیداری ، کودک را اماده کرده که با هر عاملی تحریک شود

·         تحریکهای متعدد می بایستی ارضا شود.

·         ارضا شدن به جز اینکه ازدواج کند از راه دیگری مقدور نیست.

·         چون ازدواج برای او ممکن نیست در نتیجه تحریکها یا موجب سرخوردگی کودک در خانواده و اجتماع می شود و یا او را دچار رویای بیداری(یک صفت شخصیتی نا سالم و بیمار) می شود به این معنا که در ارضای نیازهایش به جای رسیدن به واقعیت دچار وهم می شود.

 

اولیا در مقابل نگاه تیز بین کودک

باید به همه سوالات کودک پاسخ ساده و درست داده شود زیرا در تشویق کنجکاوی و فونشاندن عطش دانش پژوهی او از هر حیث مفید است. حال اگر کودک در این سن برخی از اعمال و رفتارهای پدر و مادر را با دقت زیر نظر داشته باشد و در ذهن خود ثبت نماید ابتدا  سوال "این رفتار چیست؟" "این عمل چیست؟" " این عضو چیست" برای او پیش می اید و باید به سوال او پاسخ ساده و درست داد.

چون برخی از رفتارها و اعمال را نمی توان برای کودک توضیح داد یا باید به او دروغ گفت که متوجه دروغ می شود و یا جواب نداد که عواقب دیگری در پی دارد.

کنجکاوی جنسی یک میل طیبیعی است و باید ارضا گردد. در کودک این میل وجود دارد و والدین باید مراقب باشند که این میل  بیدار نشود. چون انحرافات مختلفی را در پی خواهد داشت.

رفتارهای جنسی در سنین پائین تنها به عنوان بازی و تقلید است. اما در سنین نزدیک به بلوغ با رشد و فعالیت غدد مترشحه  حالت بازی و تقلید خود را از دست می دهد و رنگ و بوی لذت جنسی به خود می گیرد.

کودکی که قبل از سن طبیعی به بلوغ برسد نه جسم او توانایی مبارزه با غریزه جنسی را داد و نه روحش امادگی مقابله را خواهد داشت و انز نظر عقلی هر چه سعی شود قبح و زشتی پرداختن به اینکارها را به او فهماند ، چون از پدر و مادر اولین الگوی تربیتش دیده است قبول نخواهد کرد.

 

 

سو استفاده های جنسی

یکی از مواردی که موجب تحریک جنسی و خود ارضایی و اثار زیان بار دیگر شود سو استفاده های جنسی است که اکثرا ناشی از نااگاهی در این زمینه بوده. افراد خلافکار ، معمولا ابتدا با کودک طرح دوستی می ریزند و پس از جلب اطمینان کودک نسبت به خود از او سو استفاده می کنند و سپس به کودک تلقین می کنند و یا تهدید می کنند که از انچه بر او گذشته ، با هیچ کس صحبتی نکند. در پی تجاوز کودک احساس گناه می کند و دچار ناارامی های روانی می شود. در این هنگام  والدین می توانند با هوشیاری از میان پرسشهای غیر مستقیم موضوع را دریابند.  البته بروز رفتارهای غیر منتظره ای نظیر گوشه گیری ، بی اشتهایی، عدم تمایل رفتن به منزل یکی از اقوام و دیدن کابوس های شبانه نیز ممکن است علائم مورد سو استفاده قرار گرفتن کودک باشند.

 

وظیفه والدین:

والدین باید اطمینان کودک را نسبت به خود جلب کنند تا او بتواند با کمال ارامش ، تمام اتقاقات روزمره زندگی خود را در اختیار انها بگذارد و همیشه مطمئن باشد که والدین گفته های او را باور می کنند و راز دار او خواهند بود. طوری نباشد که پدر و مادر بیشتر به فکر خودشان باشند و کودکان جرات این را نداشته باشندکه مشکل خود را به انها بگویند. والدین وظیفه دارند اگاهی لازم را متناسب با سن کودک به او بدهند و به او اطمینان دهند که راز دار او هستند و در صورت هر اتفاقی  می تواند به انها اطمینان کند. دقت نظر والدین در تربیت فرزندان بسیار مهم و ضروری است .قبل از مرحله درمان به فکر پیشگیری باشیم.

مطالب برگرفته از کتاب مولفه های انحراف های جنسی کودکان(فردین صالحی) می باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan