ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

دانشگاه!

  • ۰۹:۴۲

در این پست می خوام اوضاع دانشگاه و اینده ی اون براتون بگم. شاید شما هنوز به دانشگاه نیومده باشید و ندانید که در دانشگاه ها چه خبره و یا شاید نیاز به راهنمایی داشته باشید  ، بحث در مورد اکثر دانشگاه ها (به غیر از دانشگاهها و دانشجوهایی که واقعا کار می کنند که انها هم مشکلات خاص خودشان را دارند) هست ، امیدوارم براتون مفید باشه و در تصمیم گیریتون موثر باشه


دانشگاههایی که حرفی برای گفتن ندارند

متاسفانه باید بگم که امروزه در ایران برخی دانشگاه ها ، بزرگترین خیانت را در حق یک جوان می کنند. در شهرهایی بودم که هر کوچه ی اون یک دانشگاه  ... موجود بوده
دانشگاههایی که جوان را با هزار امید و ارزو به سمت خودش می کشونه ، رشته هایی ارائه می دهند که هیچ کاربردی نیستند و در جامعه جایگاهی ندارند ، و یا رشته هایی ارائه می دهند که کلاس و آموزشی نداره ! استفاده از اساتید غیر مجرب و ماست مالی هایی که زیاد شاهد اون هستیم.

یک جوان حداقل چهار سال از بهترین سالهای عمرش را در دانشگاه می گذرونه و بعد از چهار سال که بیرون میاد ، میبینه در جامعه هیچ حرفی برای گفتن نداره ، هیچ اموزشی ندیده و یا رشته ی تحصیلیش به هیچ دردی نمی خوره و این فرد که چهار ، پنچ سال از عمرش را گذرونده و توقع داره که با تحصیلاتش منبع درامدی داشته باشه ، با شکست مواجه می شه و کلا از لحاظ روحی به هم میریزه و در این موقعیت هست که پتانسیل انحراف این جوان بسیار زیاده ، و خیلی راحت می تونن تو این مملکت از این جوان سواستفاده کنند چرا که ضربه خورده.(نه شغلی داره ، نه می تونه ازدواج کنه و نه حرفی برای گفتن داره ..)

البته نمی شه منکر این شد که خود ما هم تقصیر کار هستیم ، دانشجویی که به امید نمره پاس شدن سر کلاس میاد و در دانشگاه هیچ گونه فعالیت علمی نداره ، مشخصه که در اینده و در بازار کار هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت. 


دانشجو یعنی چه ، درس و دانشگاه  برای چه؟
متاسفانه در دوره های قبل توجه کمی به انتخاب رشته و مشاوره نوجوانان برای تحصیل و دانشگاه می شده و اکنون هم این کمبود قابل لمس هست. چیزی که در این سنین بسیار مهم هست تعیین هدف مشخص و واضح هست.
پیش از اینکه هر کاری کنید و تصمیمی بگیرید ایا از خود شناختی دارید؟ ایا از علایق خود با خبرید؟ می دانید برای چه کاری ساخته شده اید؟ یا اینکه تنها حرف دیگران برای شما اهمیت دارد ؟

اگر به کار ازادی علاقه دارید نظیر جوشکاری ، لوله کشی ، نجاری ، مکانیکی و ... و احساس می کنید که به درس خواندن علاقه ای ندارید ، بهتر هست که در رشته فنی تحصیل کنید و به کار هم مشغول شوید چرا که هدف واضح هست و شغل اینده تان را از همین حالا می توانید ببینید.

بعضی ها فکر می کنند که تنها راه موفقیت و ورود به بازار کسب و کارشان ، دانشگاه هست، متاسفانه این تصور غلط بسیاری از افراد هست که بعد از تحصیل با شکست مواجه می شوند. لازم نیست که همه افراد به دانشگاه بیایند. 
اگر در جامعه ای بودیم که خانواده ها از لحاظ مالی مشکلی نداشتند ، تحصیل برای همه واجب بود (نه به خاطر شغل بلکه به خاطر بالا رفتن شناخت و شعور که اکنون اکثرا برعکس هم شده !) و چه خوب می شد که همه افراد تحصیل کرده باشند ، ولی وقتی خانواده ای با مشکلات مالی دست و پنچه نرم می کند و فرزند خود را پنج سال به امید اینکه بعد از تحصیل ، کاری پیدا کند به دانشگاه می فرستد ، این یک خیانت هست که او را راهنمایی نکنیم.


کسانی که واقعا به دانشگاه علاقه دارند چه کنند؟
در انتها مخاطبانم کسانی هستند که واقعا دوست دارند درس بخوانند و در دانشگاه فعال باشند. توصیه من به این افراد این هست که حتما در کنار دانشگاه به کاری مشغول باشند و انچنان فعال و پویا باشند که جو خواب الود و رخوت انگیز اطراف تاثیری در روحیه انها نداشته باشد. چرا که افراد کمی هستند که فکر های بزرگی دارند. همیشه در دانشگاه فعال باشید و درستان را خوب یاد بگیرید نه تنها برای نمره ، بلکه برای اینکه فردا بتونید طراحی کنید ، بتونید خط بدید ، از خودتون ذوق داشته باشید و بیافرینید. اگر اینگونه هستید که شروع کنید وگرنه بهتره که از همین حالا کمی بیشتر در مورد ایندتون و هدف هاتون فکر کنید.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan