ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

اثرات مخرب سایتهای مستهجن

  • ۱۱:۵۶

ندا برزگر/ وکیل دادگستری

معنای پـورنـوگرافی چیست؟

 لغت پـورنـوگرافی ریشه یونانی دارد و از ترکیب دو واژهٔ پـورن (به یونانی: πόρνη و به انگلیسی: pornē ) به معنای روسپی و واژهٔ گرافو (به یونانی: γράφω و به انگلیسی:graphō) به معنای نگارش بوجود آمده است و به معنی روسپی‌نگاری است. امروزه اصطلاح پـورنـوگرافی یا هرزه‌نگاری برای اشاره به تجسمی بی‌پرده از مسائل جنسی با هدف تحریک یا ارضای جنسی به کار می‌رود که در قالب‌های مختلف از جمله کتاب، فیلم و مجله ارائه می‌شود.

 

ده‌ها شبکه‌ی تلویزیونی، صدها مجلّه و هزاران وب سایت در جهان به عنوان ویترین صنعتی به نام “صنعت سـکس” به تبلیغ انواع و اقسام محصولات برای فروش در این بازار مشغول هستند. بازاری چند ده میلیارد دلاری که در آن سالانه ۱۵ میلیارد دلار اسباب بازی سـکسی فروخته می شود. وسایل و اسباب بازی هایی که برای خود ارضایی و رابطه های جنسی غیر عادی  به فروش می رسند.  در آمریکا سالانه ۸ میلیارد دلار نصیب سایت هایی می شود که فیلم ها و عکس های پـورن را به کاربران شبکۀ جهانی عرضه می کنند.

 

 پورنوگرافی

 

اما سهم خانواده‌های ایرانی از صنعت پـورنـوگرافی چیست؟ پاسخ یک کلمه است: خشونت.

 

در این نوشته به دنبال بحث در رابطه با مزایا و معایب تماشای پـورن نیستم. تصمیم گیری در این زمینه را هم امری بسیار خصوصی می‌دانم. آنچه مایلم با شما به اشتراک بگذارم تنها یک چیز است: تجاربم در حرفۀ وکالت در رابطه با تاثیر پـورنـوگرافی بر افزایش خشونت علیه زنان در خانواده های ایرانی.

 

 

 

در بسیاری از موارد خانم‌هایی به دفتر من مراجعه می کردند و از خشونت غیرقابل تحمّل همسرانشان بویژه در هنگام رابطه‌ی جنسی گله می‌کردند. در چندین پرونده شاهد بودم که مردهایی بسیار همسر دوست و مهربان چنان همسر خود را در رابطه جنسی آزار می دادند که زن به هیچ وجه حاضر به ادامۀ زندگی مشترک نبود. بر اساس مشاهدات خودم از پرونده هایی که وکالت آن ها را بر عهده داشته ام، نکات زیر را در رابطه با اثرات پـورنـوگرافی بر خشونت خانگی متذکّر می شوم:

 

 

تجاوز به محارم در پـورنـوگرافی

۱- شاید فکر کنید بدترین خطر از ناحیۀ پـورنـوگرافی متوجّه روابط عاشقانه زوجین در خانواده است. متاسفانه این طور نیست. وحشتناک ترین تاثیر این فیلم ها بر ترویج پدیدۀ شوم و غیرانسانی تجاوز به محارم و اقارب است.

 

 

در پرونده ای شاهد بودم که برادری به تقلید از داستان یکی از این فیلم ها به خواهر خود تعرّض نموده بود. در پروندۀ دیگری وکالت پسری ۱۷ ساله را برعهده داشتم که به همسر برادرش تعرّض کرده بود. وقتی از او انگیزه اش را پرسیدم گفت که بیش از ۳ سال بوده که به طور مرتّب به یکی از سایت های پورن فارسی مراجعه می کرده وداستان های سـکسی آن سایت را می خوانده است. او مدعی بود که آنقدر از این داستان ها خوانده بوده که باورش شده بوده که با کمی سماجت می تواند با همسر برادرش رابطه جنسی برقرار کند.

 

 

ایجاد نیاز کاذب و فروش با پـورنـوگرافی

۲- مهم ترین هدف پـورنـوگرافی تبلیغ کالاهایی است که فروش آن ها در گرو تحمیل یک نوع سلیقۀ جنسی خاص به مخاطب است. این سلیقۀ جنسی خاص، اغلب غیرطبیعی است زیرا اگر طبیعی باشد، بخش عمده ای از مخاطبان از فهرست مشتریان احتمالی حذف می شوند. محصولاتی که آلت جنسی را به طور غیرطبیعی بزرگ می کند یا طول رابطه جنسی را به طور غیر طبیعی افزایش می دهند، مهم ترین کالاهایی هستند که با تغییر سلیقۀ جنسی مخاطب فروخته می شوند.

 

 بسیاری از مردان تحت تاثیر پـورنـوگرافی تصوّر می کنند که زنان از طولانی بودن غیرطبیعی رابطۀ جنسی لذّت می برند. برخی نیز تحت تاثیر همین مطالب، میزان مردانگی خود را تابعی از اندازۀ آلت جنسی خود می دانند. بنابراین تمام تلاش خود را متوجّه پرداختن غیرطبیعی به این دو موضوع می کنند و از اصلی ترین نیاز جنسی همسرشان غافل می شوند. همین تصوّرات غلط اغلب باعث نارضایتی شدید طرفین از روابط جنسی می شود که خود منشاء و نقطۀ شروع بسیاری از اختلافات دیگر بین همسران است.

 

 

انتظارات جنسی غیر عادی در پـورنـوگرافی

۳- بسیاری از مردان درک نمی کنند که زنانی که در فیلم های پورن نشان داده می شوند در واقع هنرپیشگانی هستند که با هزاران حقۀ پیدا و پنهان فیلم سازی و بر اساس سناریویی غیرطبیعی و از پیش تعیین شده در جلوی دوربین “فیلم” بازی می کنند. به همین دلیل با تماشای این فیلم ها تصوّر می کنند که همسرشان هم باید مثل این ستارۀ پـورن رفتار کند. بالا رفتن غیرعادی و کاذب انتظارات جنسی از همسر یکی از مهم ترین عوامل خشونت علیه زنان است. این نوع خشونت طیف وسیعی از رفتار ها را در برمی گیرد: از توهین و تحقیر همسر گرفته تا خیانت.

 

در پرونده ای وکیل خانمی بودم که شوهرش به ارتباط با زنان روسپی اعتیاد داشت. وقتی از آن مرد سوال کردم که چرا همسر زیبا، مهربان و با کمالات خود را رها کرده و نیاز جنسی اش را به دامن فاحشه های زشت و آلوده به صدها بیماری جسمی و روحی می برد، پاسخش شگفت انگیز بود! او به من گفت که زنان روسپی رفتارهایی را انجام می دهند که شبیه یک “زن واقعی” است اما همسر خودش در رابطۀ جنسی “رفتار طبیعی” ندارد. وقتی از او پرسیدم که منظورت چه کارهایی است، پاسخش شگفت آور تر بود! او از همسرش انتظار داشت که لااقل “شبیه” زنانی باشد که در فیلم های پـورن نشان داده می شوند! تصوّر او از “رفتارهای طبیعی” یک “زن واقعی” چیزی بود که از غیر طبیعی ترین رفتارهای یک زن بازیگر در جلوی دوربین دیده بود.

 

 

تنوع طلبی در فیلم های پـورنـوگرافی

۴- بسیاری از مردان با تماشای فیلم های پورن یاد می گیرند که باید از زنانشان تنوّع در رابطۀ جنسی را انتظار داشته باشند. روان شناسان و مشاوران خانواده هم حدّی از تنوّع در زندگی زناشوئی را مفید می دانند. اما برخی مردان تصوّر می کنند که هر عمل غیرعادی و غیرطبیعی در فیلم های پـورن می تواند نوعی تنوّع در رابطۀ جنسی باشد. بنابراین از همسرشان انتظار دارند که به آن نوع خاص از رابطۀ جنسی هم تن دهد و مانند هنرپیشۀ آن فیلم تظاهر کند که از آن لذّت هم می برد!

 

 

به خاطر دارم که به زن و مردی مشاوره دادم که ابتدا به قصد طلاق توافقی به دفتر من مراجعه کرده بودند. چندین جلسه طول کشید تا من فهمیدم که، مشکل این زوج واقعاً چیست. مرد از همسرش تقاضای رابطۀ جنسی غیرعادی می کرد و زن از تن دادن به آن خودداری می نمود. هنگامی که بیشتر به من اعتماد کردند فهمیدم که مرد تصوّر می کند که چون هزاران زن در فیلم های پـورن آن نوع رابطۀ خاص را تحمّل می کنند و حتی از آن لذّت می برند، همسر خودش هم بالاخره بعد از چند بار به این رابطه عادت می کند و کم کم از آن لذّت می برد. شگفت انگیز بود که مرد به همسرش می گفت که اگر او را دوست دارد و واقعاً عاشق او است باید چند بار درد و ناراحتی را تحمّل کند تا به تدریج با هم از آن نوع رابطه لذّت ببرند!

 

 

خشونت در پـورنـوگرافی

۵- برخی از پـورنـوگرافی ها علناً خشونت با زنان در هنگام رابطۀ جنسی را ترویج می کنند و حتی وانمود می کنند که زن از خشونت مرد هنگام عمل جنسی لذّت می برد.

 

شاید زنانی باشند که به علل مختلف از اینکه در رابطۀ جنسی به آن ها ضربه بزنند و یا موی آن ها را بکشند، لذّت ببرند. یکی از این علّت ها می تواند ابتلا به بیماری های روحی باشد. علّت دیگر هم می تواند مصرف موّاد مخدّر قبل از رابطۀ جنسی باشد. اما بسیاری از زنان در هیچ حالتی از کبودی بدنشان یا کنده شدن موهایشان لذّت نمی برند.

 

 

عدم لذت از رابطه جنسی با دیدن پـورنـوگرافی

۶- زنان هرچند اغلب قربانی خشونتی هستند که همسرانشان از پـورنـوگرافی های می آموزند اما تعداد مردانی هم که قربانی تغییر سلیقۀ جنسی و انتظارات همسرانشان از روابط جنسی می شوند کم نیست.

 

موردی را شاهد بودم که روابط جنسی زن و مردی قبل از اعتیاد به تماشای این فیلم ها بسیار آرام و لذّت بخش بوده اما ، به تدریج کار آن ها به جایی رسیده بود که مرد به شدّت از طرف زن تحقیر و به ناتوانی جنسی متّهم می شد.

 

 

به هر حال تصمیم گیری برای تماشای پـورنـوگرافی بر عهدۀ شخص شماست و باید بر اساس انگیزه های شخصی خودتان در این زمینه تصمیم بگیرید. اما اگر مانند بسیاری از افراد فکر می کنید که تماشای این فیلم ها به شما کمک خواهد کرد که رابطۀ جنسی بهتری با همسرتان داشته باشید، یک توصیه به شما می کنم: نیمی از وقتی را که می خواهید برای تماشای این فیلم ها اختصاص دهید به صحبت کردن مستقیم و بی پرده با همسرتان در رابطه با علایق جنسی او اختصاص دهید و نیمی دیگر را به کشف رفتارهایی که هردوی شما را به اوج لذّت می رساند.

 

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan