ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

گناه خود ارضایی چیست

  • ۱۶:۳۲

خود ارضایی ، استمنا یا استشها از نظر اسلام حرام و گناه است و در این جهت فرقی بین دختر و پسر نیست. قرآن کریم می‌فرماید: "هر کس از راهی، غیر از همسرش، شهوتش را دفع کند، از تجاوز کاران است [مومنون ایه هفت]

 

خودارضایی گناه هست؟ ایا خودارضایی ضرر داره؟

وقتی که تشنه هستی باید اب بخوری . درسته؟

خود ارضایی درست مثل اب خوردن هست

وقتی احساس نیاز کردی باید رفعش کنی ، این کجاش گناه هست

 

وقتی خودارضایی را انجام میدی افسرده میشی ؟

این افسردگی به خاطر احساس گناه کاذبی هست که داری ، لزومی نداره افسرده بشی ، اصلا  کی گفته گناه هست ؟

کسانی که تو هالیوود هستند را دیدی ؟ همیشه خوشحالند و احساس خوشبختی می کنند این چیزا را از ذهنت بریز بیرون و برو حال کن، روابط نامشروع و گناه و ... همه کشک هستند.

همه کسانی که تو صنعت پـــورن هستند  ، همشون خوشحالند و بلایی هم سرشون نمیاد و همه چیز هم دارند.

نادیده گرفتن حس درونی و فطرت پاک و نسبت دادن افسردگی به دلیل احساس گناه کاذب ، فریبی است که انسان را در لجن غوطه ور می سازد.

 

دروغی بزرگی که انسان را به قعر تاریکی میبیره. نقاب شاد و خوشبختی که فقط ظاهری و کاذب  هست و با غوطه ور شدن در شهوات ، سیری ناپذیر هست.ظاهری زیبا و فریبنده به ان می دهند ، بسیار خوش رنگ و لعاب  در حالی که پوچ است و درونش زشت و گندیده ، انچنان تبلیغش می کنند که هر جایی نگاه کنی هست.

 

 

نقابی شادمان و خوشحال که شادیش کاذب هست و درونش غمگین ولی چه سود که دیگر درونش را نمی بیند و تمام عمر با پوچی و نقابی خوشحال زندگی می کند.

 

خود ارضایی شاید از لحاظ جسمی شخص را ارضا کنه ولی از لحاظ روحی فرد ارضا نمیشه و در چرخه ای به طور پیوسته و سیری ناپذیر به دنبال شهوت بیشتر میره و هرگز به ارامش نمیرسه و این عادتی میشه برای فرار از تنش های روحی و مسئولیت پذیری در زندگی . در واقع خود ارضایی مانند  اب شور هست که فرد با خوردنش عطش بیشتری پیدا می کنه.

همانطور که قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام جهان (مسلمان و غیر مسلمان هم نداره) برقراره و چهار چوبی هست برای راحتی و اسایش خود اشخاص .ارضای ، غریزه جنسی هم باید در چهار چوب خاصی باشه و اون ازدواج هست. 

 

دلیل اینکه خود ارضایی گناهه چیه دقیقا؟ این کار برخلاف طبیعت انسان هست. در خود ارضایی تنها جسم ارضا میشه و به روح توجهی نمیشه و انسان از لحاظ روحی ارضا نمیشه ُ‌ هیچ احساسی رد و بدل نمیشه و این در شان انسان نیست که چنین کاری کنه چرا که به دلیل عدم  رسیدن به تعادل و ارامش روانی ،  باعث بیماری و ناراحتی روحی میشه و همچنین در رابطه زناشویی به علت عطش جنسی و شرطی شدن ذهن باعث ایجاد مشکلاتی میشه

 

 

 

موضوع این است ، محوریت انسان به عنوان خدای عالم و نه به عنوان جانشین خدا  ، موضوع پاک کردن کلمه خدا است  ، پاک کردن دین ، از زندگی

 

و یکی از عذاب های خداوند ، مهلت دادن بیشتر به انسانهایی است که کر و کورند و چشمهایشان  را بر حقیقت می بندند ،   تا بیشتر غوطه ور شوند....

 

«استمنا» یا «خودارضایى» یکى از راه هاى انحرافى در ارضاى میل جنسى است که نسل جوان را در معرض آسیب هاى جدى قرار مى دهد. این کار عادت بسیار زشت و زیان آوری است که می تواند استعداد و توانایی های فراوان یک جوان را به نابودی بکشاند و حال و آینده او را تباه کند. 


استمنا و یا به عبارتی خود ارضایی، از نظر شرعی و اخلاقی، حرام و از گناهان بزرگ محسوب می شود. انسان یک سلسله نیازهایی دارد که باید در شرایط زمانی مناسب به نحو صحیح ارضا شود یکی از این نیازها که آغاز ارضاء آن در ایام جوانی است اما بیداری که در ایام نوجوانی رخ می دهد نیاز جنسی است. این نیاز در ایام نوجوانی و بلوغ بر اثر ترشح هورمون های جنسی و تغییرات فیزیولوژیکی و روانی که در فرد به وجود می آید، بیدار می شود ولی به دلیل فراهم نبودن سایر شرایط ازدواج مانند بلوغ فکری، اجتماعی و اقتصادی در بیشتر افراد با کمی تأخیر ارضاء می شود و بهترین دوران ارضاء این نیاز آغاز جوانی است یعنی وقتی سایر شرایط ازدواج نیز به طور نسبی فراهم شد اما به دلایلی ممکن است بعضی از جوانان درارضاء این نیاز دچار انحراف جنسی شوند و از طریق نامشروع بخواهند این نیاز طبیعی را ارضاء کند یکی از این راه های انحرافی که عوارض روانی – جسمانی بسیار نامطلوبی نیز به دنبال دارد مبتلا شدن به خودارضایی در پسران و استشها در دختران است. 

 

نظر مراجع در مورد  گناه خود ارضایی

همه مراجع بالاتفاق معتقدند که خود ارضایی عملی حرام است و گناه خود ارضایی جزء گناهان کبیره است. همچنین بین این مراجع و فقها تفاوتی در حکم این نظریه وجود ندارد.
 
آیت الله سیستانی: حرام و گناه کبیره است، ولى کفاره ندارد و حکم آن این است که باید براى نماز مانند آن غسل نماید واجب است که توبه نماید و از این کار دست بردارد. 
آیت الله مکارم شیرازی: استمناء حرام است. آیه شریفه (والذین لفروجهم حافظون الاّ علی ازواجهم او ما ملکت ایمانهم) و همچنین روایتی که در باب حدود وارد شده که حضرت علی علیه‌السلام جوانی را که مرتکب این کار شده بود تعزیر نمود. 
حضرت آیة الله وحید خراسانی : در حرمت و گناه خود ارضایی فرقی بین زن و مرد نمی‌باشد. 
آیت‌الله خامنه‌ای : خود ارضایی مطلقاً حرام است و اگر منجر به خروج منی شود، موجب غسل جنابت هم می‌شود، و اگر این عمل در حال روزه در روز ماه رمضان صورت بگیرد، در حکم افطار عمدی با حرام است و اگر نماز و روزه را با حالت جنابت و بدون غسل و تیمم انجام دهد، نماز و روزه‌اش باطل و قضای آن‌ها واجب است.
 
توبه از گناه خود ارضایی
 

 هر گناهی با توبه حقیقی بخشیده میشود؛ توبه و قبولى توبه از نعمت‌های کم نظیر الهى است و داراى آثار و نتایج بسیار درخشانى است.

توبه حقیقى طوری گنهکار را دگرگون مى‌کند، که گویى اصلاً گناه نکرده است.

امام باقر (علیه السلام) میفرماید: «التائب من الذنب کمن لا ذنب له»؛ توبه کننده از گناه مانند آن است که گناهى نکرده است.

توبه حقیقى موجب پرده‌پوشى و نابودى آثار گناه مى‌گردد.

امام صادق (علیه السلام) میفرماید: «هنگامى که بنده توبه حقیقى کرد، خداوند او را دوست مى‌دارد، و در دنیا و آخرت گناهان او را مى‌پوشاند، هر چه از گناهان که دو فرشته موکل بر او برایش نوشته‌اند از یادشان ببرد و به اعضاى بدن وحى مى‌کند که گناهان او را پنهان کنید.و به نقاط زمین (که او در آن گناه کرده) فرمان مى‌دهد گناهان او را پنهان کنید.

فیلقى الله حین اَلقاه و لیس شَیى یَشهد علیه بشىء من الذّنوب؛ پس توبه کننده با خدا ملاقات کند به گونه‌اى که هیچ چیز نیست که در پیشگاه خدا گواهى بدهد که او چیزى از گناه را انجام داده است.

توبه حقیقى انسان را محبوب خدا مى‌کند، آن هم به عنوان محبوب‌ترین بندگان.

امام کاظم (علیه السلام) میفرماید: «و اَحَبّ العِباد الى الله تعالى المُفَتَّنون التَّوابون»؛ و محبوب‌ترین بندگان در پیشگاه خدا، آنهایى هستند که در فتنه (گناه) واقع شوند و بسیار توبه کنند.

امام سجاد (علیه السلام) در فرازى از مناجات خود از مناجات‌هاى پانزده‌گانه‌اش به پیشگاه خداوند چنین عرض مى‌کند: «الهى انت فَتَحت لِعبادک باباً الى عَفوِک، سمّیتَه التّوبه، فقلت: توبوا الى الله توبة نصوحاً، فما عذر مَن اغفل دخول الباب بعد فتحه؟» اى خداى من! تو آن کسى هستى که درى به سوى عفوت براى بندگانت گشوده‌اى و نام آن را توبه نهاده‌اى و فرموده‌اى: به سوى خدا باز گردید و توجه خالص کنید، اکنون عذر کسانى که از وارد شدن به این در گشوده غفلت کرده‌اند، چیست؟

عزیزم؛ البته یکى از ارکان مهم توبه، جبران گناه است، که موجب شستن آثار گناه شده و زدودن رسوبات گناه مى‌گردد.از این جبران، در اسلام با عنوان «کفارات و تکفیر» «پوشاندن و پاک کردن» یاد مى‌شود.«تکفیر» در مقابل «اِحباط» است، احباط یعنى انسان با ارتکاب گناه، کارهاى نیک خود را پوچ و بى اثر کند، ولى تکفیر یعنى انسان با کارهاى نیک، آثار گناهان از چهره جان خود بزداید، به عبارت روشن‌تر 

توبه داراى دو مرحله است:

1). قطع و ترک گناه؛

2) تقویت روح و جان با اعمال نیک.

 

 در توبه کردن فقط  ترک گناه و پشیمانى، کفایت نمى‌کند. بلکه باید آثارى را که گناهان در زندگى انسان پدید آورده‌اند با کارهاى نیک، جبران و اصلاح نمود  !به همین دلیل به:

1). قطع و ترک گناه؛ و

 2) تقویت روح و جان با اعمال نیک. توصیه شده است.

 

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلّم) میفرماید: کسی که از گناهش توبه کند :

1- خداوند برایش در دنیا و آخرت هزار در رحمت می گشاید؛

2- هر صبح و شب در رضایت خدا است؛

3- برای هر رکعت نماز مستحبی که می خواند عبادت یک سال نوشته می شود؛

4- هر آیه ای از قرآن را که قرائت می کند برایش نوری بر صراط خواهد شد؛

5- هر صبح و شام ثواب یک نبی برایش نوشته می شود؛

6- به عدد هر حرفی از استغفار و تسبیحش ثواب حج و عمره نوشته می شود؛

7- هر آیه ای برای او شهری در بهشت است؛

8- قبرش پر از نور و چهره اش سفید می شود؛

9- به عدد هر مویی در بدنش نوری خواهد بود؛

10- مانند آن است که به وزن خود طلا در راه خدا صدقه داده است؛

11- مانند آن است که به عدد هر ستاره ای بنده ای در راه خدا آزاد نموده است؛

12- شدت و سختی قیامت به او نمی رسد؛

13- مونسی در قبر خواهد داشت (که او را از وحشت قبر حفظ خواهد نمود؛)

14- قبرش روضه ای از روضه های بهشتی خواهد شد؛

15- هر روز هزار فرشته او را در قبرش زیارت می کنند؛

16- درقیامت از قبر خارج می شود درحالی که هفتاد لباس از حلّه برتنش، و تاجی از رحمت برسراوست؛

17- در قیامت زیر سایه عرش الهی همراه با انبیاء و شهداء خواهد بود و می خورد و می نوشد تا زمانی که خداوند از حساب خلایق فارغ شود سپس به سوی بهشت روانه می گردد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan