ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

خود ارضایی مردان

  • ۱۵:۳۰

خودارضایی در مردان 

 خود ارضایی مردان و پسران یه این صورت است که فرد  با خود کاری کند که ارگاسم  (اوج شهوت)را تجربه کند.یعنی خود را ارضا کردن . ارگاسم در مردان همراه با انزال (خروج منی)است. خود ارضایی یا جق زدن یا جلق زدن در مردان استمنا نامیده می شود.
منى، به مایع غلیظى گفته مى‏شود که از غدد تناسلى مرد، به وسیله نزدیکى یا احتلام و یا خود ارضایی  بیرون مى‏آید.

 

آمار خودارضایی در مردان

طبق آمار اکثر مردان در زندگی خود خود ارضایی داشته اند. بر اساس آماری در سال ۲۰۰۹ بیش از ۸۰ درصد مردان بالای ۱۸ سال خود ارضایی داشته اند. بر اساس امار دیگری که دفعات خود ارضایی را در مردان بین 18 تا 25 سال نشان می دهد  ،

 

  •  18 درصد مردان هر هفته بیش از چهار بار خود ارضایی می کنند ،
  • 21 درصد مردان هر هفته سه تا چهار بار خود ارضایی می کنند ، 
  • 25 درصد هفته ای یکی بار خود ارضایی دارند ، 
  • 17 درصد ماهی یک بار خود ارضایی دارند 
  • و 19 درصد در یکسال اخیر خود ارضایی نداشته اند. 

 

این آمار مربوط به جامعه آمریکا بوده  اما انچه می توان از این آمار فهمید این هست که خود ارضایی پتانسیل تبدیل شدن به اعتیاد را دارد. خود ارضایی در مردان برخلاف خود ارضایی در زنان از سنین پایین تر شروع می شود.اعتیاد به خود ارضایی در مردان شدیدتر از زنان می باشد.

خود ارضایی مردان به این صورت است که فرد با خود کاری می کند که ارگاسم (اوج شهوت) را تجربه کند.یعنی خود را ارضا با روشهایی غیر از رابطه جنسی ارضا می کند . ارگاسم در مردان همراه با انزال (خروج منی)است. خود ارضایی یا جق زدن یا جلق زدن در مردان استمنا نامیده می شود. منى، به مایع غلیظى گفته مى‏شود که از غدد تناسلى مرد، به وسیله نزدیکى یا احتلام و یا خود ارضایی بیرون می آید. 

 

خود ارضایی و ارضا شدن مردان چگونه است

ارضا شدن مردان همراه با خروج منی هست . خروج منى در زن و مرد تفاوت دارد. منی در  مردان ، داراى سه نشانه زیر است:

 1. همراه با شهوت است. 

2. با جستن بیرون مى‏آید. 

3. بدن پس از آن سست مى‏شود.

 

 

 

شروع خود ارضایی در مردان

طبق آمار، خودارضایی در مردان  بیشتر از خودارضایی در زنان می باشد. گرچه سن بلوغ دختران از سن بلوغ پسران زودتر شروع می شود ، اما آمار نشان می دهد که خودارضایی در پسران زودتر از دختران هست.  همچنین اعتیاد خودارضایی در مردان  شدیدتر می باشد و تعداد دفعات خودارضایی در مردان  بیشتر از زنان هست . خودارضایی می تواند از سنین کودکی شروع شود. کودک به دلیل کنجکاوی سعی در کشف بدن خود دارد. والدین نباید نسبت به این مساله واکنشی نشان دهند و کودک را به خاطر این کار سرزنش کنند ، بلکه بهتر این هست که حواس او را به کار دیگری مشغول کنند.  علاوه بر کنجکاوی مسائل دیگر نظیر  روحی و تنش ها ، تجاوز جنسی نیز می تواند عامل خودارضایی باشد. با ورود پسران به سن بلوغ و افزایش میل جنسی شدت اعتیاد به خودارضایی بیشتر می گردد. 

 

روش های خود ارضایی در مردان

نحوه خودارضایی  مردان در  بیشتر موارد همراه هست با تخیلات شهوانی و خیالپردازی های جنسی و مالیدن آلت جنسی با دست . در برخی مواد خودارضایی همراه با دیدن فیلم یا عکس های پورنوگرافی هست ، که این نوع خودارضایی عوارض بدتری دارد و در آینده نیز در زندگی زناشویی مشکل ایجاد می کند. در برخی موارد نیز خودارضایی با مانع شدن از بیرون ریختن منی همراه هست که عوارض بسیار بدی دارد. مانع شدن از بیرون ریختن منی باعث می شود منی برگشت داده شود و باعث اسیب به پروستات و واریسی شدن مجرای منی بر شود. همچنین عضلات کیسه های منی به تدریج قدرت خود را از دست داده و توان پاشیدن منی با سرعت بالا را نخواهند داشت. افسردگی ، ناامیدی ، تنش های روحی ، عدم اعتماد به نفس از جمله عوارض  خودارضایی هست. که مشکلات زیادی را در این سنین به وجود می اورد و فرد همیشه در مواجه شدن با مسائل زندگی دچار مشکل می شود.

گرچه روش انجام خودارضایی مردان متفاوت است اما عموماً با در دست نگه داشتن آلت مردی بصورت تقریباً محکم در دست و حرکت دست به سمت  جلو و عقب و گاهی همراه با خیال‌پردازی انجام می‌شود. روش دیگری که عمومیت کمتری دارد مالیدن آلت به سطوح صاف و نرم مثل بالش یا تشک است. استفاده از ابزارآلات ساختگی یا وسایل خود ارضایی  نیز متداول است. تمامی این رفتارها تا رسیدن به ارگاسم ادامه پیدا می‌کند. تمرکز بیشتر روی کلاهک آلت تناسلی و سرعت انجام عمل، سرعت رسیدن به ارگاسم را افزایش می‌دهد. برای افزایش لذت و همچنین برای کاهش اصطکاک معمولاً از مایعات یا آب دهان استفاده می‌شود.

 

 

ضررهای خود ارضایی در مردان

مردانی  که از لحاظ جنسی زود تحریک می‌شوند و برای ارضای  خود  خودارضایی می‌کنند  باید بدانند که خود ارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد از این رو تنها با این کار عطش خود را زیادتر می کنند. مردانی  که به خود ارضایی اعتیاد دارند مطمئناً در زندگی زناشویی خود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهند شد.

این افراد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهد رسید و نخواهند توانست خود و شریک جنسی خود را ارضاء کند و از لذت کافی بهره مند شوند. این گونه مردان معمولاً انسانهای سردی خواهند شد. از تاثیرات روحی اعتیاد به خودارضایی در مردان  می‌توان بی حوصلگی، عدم تمرکز، و افسردگی را نام برد. اعتیاد به خودارضایی آسیب های زیادی از نظر جسمی و جنسی به فرد وارد می‌سازد.

 

تفاوت خود ارضایی و رابطه جنسی

انجام عمل خود ارضایی در هر شرایط امکان‌پذیر است که با انجام اعمالی خاص باعث ارضاء شدن فرد می شود، هم در رابطه جنسی و هم در خود ارضایی عمل ارگاسم صورت می گیرد ولی در خود ارضایی اندام خود را وادار می‌سازیم تا طی یک رابطه مجازی به ارگاسم برسد اما در یک رابطه جنسی تمامی اندام‌های بدن با یکدیگر همکاری دارند و نیازی نیست که در ذهن خود محیطی را بازسازی کنید در نتیجه در رابطه جنسی  ذهن در آرامش بیشتری قرار می گیرد از این رو تأثیر روحی و روانی بسیار مفیدی به همراه دارد.

 

 

 

جنابت‏:

جنابت در اصل، اسم مصدر از اجناب و به معناى دورى است و در اصطلاح، به حالت نجاست باطنى گفته مى‏شود که پس از نزدیکى یا خروج منى حاصل مى‏شود. انسان جنب، از آن جهت که بدون طهارت و غسل، از نزدیک شدن به نماز منع و نهى گردیده، جنب نامیده شده است. به طور کلى، انسان به دو چیز جنب مى‏شود؛ یکى آمیزش جنسى به شرط دخول، نسبت به مرد و زن [اگرچه منى بیرون نیاید] و دیگرى بیرون آمدن منى؛ در خواب باشد یا بیدارى؛ کم باشد یا زیاد؛ با شهوت باشد یا بى‏شهوت و با اختیار باشد یا بى‏اختیار. هر یک از دو مشخصه یاد شده، به تنهایى باعث وجوب غسل جنابت مى‏گردد. بنابراین، ممکن است مرد با همسر خود نزدیکى کند و منى از او بیرون نیاید که در این صورت نیز بر هر دوى آنان غسل واجب مى‏شود.

احتلام:
احتلام، از واژه حلم و به معناى خواب دیدن با لذت جنسى است؛ خواه این خواب، باعث انزال منى شود یا نشود؛ ولى در اصطلاح شرعى، احتلام، اخص از احتلام لغوى است؛ به این معنا که هرگاه در خواب، از شخص، منى خارج شود، شخص محتلم شده است و در این صورت، باید براى نماز، غسل جنابت انجام دهد.

 

مَذْىْ‏ :
مذى، در اصل، به معناى آبى است که از روزنه حوض بیرون مى‏رود و در اصطلاح، به آبى مى‏گویند که بعد از ملاعبه و بازى کردن با همسر یا شخص دیگر، از شخص بیرون مى‏آید. این رطوبت، در صورتى که مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاک است.

وَذْىْ‏ :
وذى، در اصل، از وذیه به معناى آب کم گرفته شده است و در اصطلاح، به آبى مى‏گویند که بعد از منى بیرون مى‏آید. این رطوبت، در صورتى که مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاک است.

وَدْىْ‏ :
ودى، در اصل، به معناى جارى شدن آب و غیر آن است و در اصطلاح، به آبى مى‏گویند که بعد از بول بیرون مى‏آید و کمى سفید و چسبنده است. این رطوبت، در صورتى که مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاک است.

این ترشحات منی نیست و غسل ندارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan