ترک خود ارضایی | مشاوره و آموزش

مشاوره ترک خودارضایی ، تجربیات ترک خودارضایی ، عوارض خودارضایی ، بهترین روش های ترک خودارضایی

عوارض خودارضایی

  • ۰۹:۳۵

عوارض خود ارضایی خارج از کنترل و افراطی

اگر خودارضایی در فرد خارج از کنترل گردد و مثل بعضی افراد مدام مشغول انجام این عمل باشید ، مسلماٌ این سیکل محاسبه شده توسط بدن به هم خواهد خورد. آسیبهایی که بشما میزند بخاطر عدم دریافت کالری و از سوی دیگر سوزاندن کالری ذخیره شده بدن ، می تواند شدید باشد . لاغری و حتی چاقی مزمن برای شما به ارمغان بیاورد .


 یا کلاٌ هر اختلالی را در بدن شما تولید کند. به اندامهای تناسلی ضربه وارد کند . آنها را تحلیل ببخشد. خروج منی در آقایان و عدم ادرار و در نتیجه باقی ماندن بخشی در لوله خروجی آلت باعث عفونت در دراز مدت گردد .


تخلیه عروقی بدن و شدت گرمایی بالای آن در صورتی که شستشو را رعایت نکنید می تواند باعث ناراحتی های پوستی گردد . مسئله زود انزالی را برای شما به ارمغان بیاورد.به پروستات شما ضربه بزند. دچار ضعف بدنی گردید (ضعف بدنی بخاطر کالری سوخته شده) و کالری لازمه به سلولهای ضعیف و حساس از قبیل آنهایی که در چشم وجود دارند نمی رسد و به آنها آسیب برساند. 
بسادگی دچار دردهای کمر گردید. فاصله بین مهره ها را از ماده لازمه و نرم کننده خالی کنید از طرف دیگر رابطه جنسی  امری روانی و لازم برای شرکت تمام اعضای بدن میباشد: در خود ارضایی بطور مثال بخش لامسه چندان مورد توجه قرار نمی گیرد . در نتیجه نمی تواند به هیچ عنوان جایگزین رابطه جنسی گردد . در حالت معمول که فرد از روی بیکاری یا یک تحریک قابل کنترل و یا هر مورد دیگری ، بی جهت بدن خود را فعال می کند، باعث می گردد که ااقدام به انجام به این عمل را بالا ببرد و در روز به چندین دفعه برساند . در نتیجه آسیبها کاملاٌ تشدید شده و مشخص است

پیامدهای خودارضایی که بصورت اعتیاد و بیش از حد باشد

۱٫ مرحله مشکل ساز 
در افرادی که مدتی است گرفتار خودارضایی بیمارگونه و به شکل اعتیاد شده اند(روزانه بیش از ۱تا ۲بار) ، زودرس ترین عوارض ناشی‏از خودارضایی بسیار زیاد عبارت است از:
خستگی و کوفتگی ، عدم تمرکز حواس، ضعف حافظه ، استرس و اضطراب 


۲٫ مرحله گرفتاری شدید
بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله اول است و فرد حتی در روز ۳ تا ۴ بار استمناء می کند و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است:
خستگی و کوفتگی، نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی ، حساسیت بیش از حد و زودرنجی
کمردرد، نازک شدن موها ، ناتوانی جنسی زودرس در جوانی، بی‏خوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه 


۳٫ مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد 
بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله دوم است و فرد حتی در روز ۵ بار استمناء می کند و در نتیجه عوارض بسیار شدیدتری ظاهر شده است:
. خستگی و کوفتگی ، ریزش شدید موها ، تارشدن دید چشم‏ها ، وز وز گوش ، انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره ، درد کشاله ران و ناحیه تناسلی ، دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه


حتما این سوال ها در ذهنتان پیش امده که:
ایا میشه خود ارضایی را کنترل شده انجام داد ، طوری که وسواسی و غیر طبیعی نباشه؟
و ایا خود ارضایی پتانسیل تبدیل شدن به اعتیاد را دارد؟ 
اگر به اعتیاد خود ارضایی دچار شده اید و یا دچار بودید،  جواب را خیلی خوب می دانید 
خود ارضایی سالم وجود نداره و خود ارضایی به هر شکلی غیر طبیعی هست و اعتیاد آوره 

اعتیاد به خود ارضایی

  
اعتیاد به خود ارضایی به طور ساده ، به نیاز وسواسی و اجباری به انجام خود ارضایی تعبیر می شود. نیاز چنان قدرتمند هست که فرد معتاد قدرتی در برابر خود ارضایی ندارد. این میل سحر کننده و مقاومت ناپذیر پایه و اساس بیشترین اعتیاد های جنسی است. نیاز به دیدن هرزه نگاری و پورنوگرافی معمولا قبل از خود ارضایی صورت می گیرد. بیشتر شکل های اعتیاد جنسی نظیر  رابطه با زنان روسپی و روابط نامشروع مختلف معمولا با خود ارضایی شروع می شوند. 
اعتیاد به خود ارضایی در فرایند اعتیاد مانند یک ماده اعتیاد اور مانند الکل و مخدر است. در فرایند اعتیاد ، احساس سرخوشی از مواد شیمیایی ازاد شده در ذهن به وجود می اید.
در ظاهر خود ارضایی به نظر بی ضرر می رشد. خود ارضایی فقط رابطه جنسی با خودتان است. اما خود ارضایی از لحاظ فیزیکی ، احساسی و روحی اثراتی دارد. من اطمینان می دهم که اینها واقعی هستند و انها  در زندگیم تجربه کرده ام.

اعتیاد خود ارضایی . جنبه های  فیزیکی
 همانطور که بالا ذکر شد احساسات سرخوشی اعتیاد خود ارضایی،  از ترشح مواد شیمیایی در ذهن که طی ارگاسم و اوج لذت جنسی ازاد می گردد، به وجود می اید.همچنانکه ذهن شروع به ایجاد این احساسات می کند، فرد رسیدن به اوج لذت جنسی سریعتر و بیشتر را  دنبال می کند. فرد انچنان به احساس خود ارضایی خو می گیرد ، طوری که گاهی فعالیت جنسی عادی برایش رضایت بخش نخواهد بود. اعتیاد با فعالیت کوتاه و شدید و رسیدن سریع به اوج لذت جنسی ، کامل میشود . متاسفانه این برای زوج ها در یک رابطه جنسی خیلی رضایت بخش نیست.

اعتیاد خود راضایی -- جنبه های احساسی / روحی
خود ارضایی یک عمل خود خواهانه است . از انجا که شما با خودتان رابطه جنسی دارید ، نیازی به شریک جنسی ندارید. در خود ارضایی ، گرایش به نادیده گرفتن نیاز های احساسی  به همسرتان ایجاد می شود. او چیزی بیشتر از یک وسیله برای رضایت جنسی شما نخواهد بود. در کتاب مقدس مسیحیان امده که"  هر کس از روی شهوت به زنی نگاه کند در قلبش زنا کرده" که نشان دهنده ی گناه بودن خود ارضایی هست. چرا که خود ارضایی همراه با افکار شهوانی است.

اعتیاد به خود ارضایی -- چگونه بفهمم معتاد هستم؟ 

ساده ترین راه برای اینکه بفهمید اعتیاد به خود ارضایی دارید  ، خود داری از انجام خود ارضایی و یا هر نوع رابطه جنسی خارج از چهارچوب ازدواج ، برای 30 روز است. اگر شما در اولین تلاشتون بتوانید انجام ندهید، شما احتمالا اعتیاد ندارید. اگر چه شما ممکنه بخواهید در هر صورت به خاطر روابط و خانواده تان ان را ترک کنید . اگر بیشتر از 2 یا 3 روز نتوانستید و با مشکل مواجه شدید شما مشکل اعتیاد دارید. همان طور که اثرات خود ارضایی جسمی و روحی است، در ترک و  بهبودی نیز باید در هر دو مورد کار شود. برای ترک نیاز به پشتیبانی احساسی هست و داشتن یک مشاور خیلی موثر خواهد بود. این خیلی وحشتناک هست اگر که اعتیاد به خودارضایی یک گناه پنهان بمونه و احساس شرمی در اعتراف کردن به ان باشد طوری که مانع  پرسش و کمک خواستن در نحوه و چگونگی ترک باشه. اما بیان این مساله با یک مشاور تاثیر زیادی در روند بهبودی خواهد داشت.



منبع:  سایت پزشکان بدون مرز


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
اینجا وبلاگی هست که می تونید تجربیات ترک خود ارضایی کسانی که قبلا دچار این عادت بودن رو بخونید و انگیزه پیدا کنید برای ترک خود ارضایی ، یادتون باشه بهترین روش ترک خود ارضایی با قدرت درون شما گره خورده پس به خودتون بیایید و اینبار متفاوت شروع کنید.
❤❤❤
پیشنهاد میکنم مطالب دسته بندی شده را مطالعه کنید خصوصا تجربیات ترک خودارضایی و ترک خودارضایی (مقالات)
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan